آلبوم موسیقی کوک سکوت منتشر شد

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۹:۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۳۲۹۳
آلبوم موسیقی کوک سکوت منتشر شد
آلبوم کوک سکوت حاصل همکاری حامد فکوری و کامران منتظری در قالب دو نوازی سازهای تار و تنبک منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،این آلبوم از 15 قطعه تشکیل شده که توسط حامد فکوری و کامران منتظری در فضای ابوعطا اجرا شده و از سوی موسسه سیاه و سفید نیز راهی بازار شده است.

آلبوم کوک سکوت از قطعات پیش درآمد، در آمد، چهار مضراب( بر اساس ساخته استاد هرمزی و استاد کسایی)، حجاز، چهار مضراب حجاز، چهار پاره، چهار مضراب چهار پاره، یقولون، رقص لاله های وحشی در باد، در ابتدا، گیسوی گلگون آفتاب، شیون، بان، حیران و دیدار تشکیل شده است.

در مقدمه روی جلد این آلبوم فکوری آورده است : کوک سکوت اثری است که با همکاری دوست و هنرمند گرامی کامران منتظری در دو بخش مجزا و متفاوت تهیه شده این مجموعه حاصل آموخته ها و تجربیاتی است که در طول سال های متمادی نزد اساتید در خلوت های خود کسب کرده ام و اکنون در طبق اخلاص تقدیم عزیزان و علاقمندان می شود.

در بخش نخست که آواز ابوعطا را شامل می شود، سعی شده است که از اصول و قواعد ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی وام گرفته شود به طوریکه گردش ملودی ها و نوع بسط و گسترش موتیف ها حول گوشه های این آواز بوده و از تکنیک های نوازندگی مرسوم و گاه شخصی اینجانب استفاده شده ، بدیهی است که قطعات این بخش، یا اقتباسی است آثار اساتید گذشته و یا ساخته هایی است که آنان نیز از حیطه قواعد و مختصات موجود در ردیف دستگاهی و فرم های متداول موسیقی قذیم و معاصر فراتر نمی رود.

بخش دوم برداشتی است آزاد و شخصی بر روی تم هایی که از گوشه و کنار در موسیقی آذری و ارمنی وجود داشته است .

این بخش حاصل ترکیب این تم ها با ظرایف اجرایی شان همراه با سونوریته ای(صدا دهی) متفاوت بخش اول و مجموعه ای از قواعد جمله پردازی های موسیقی ایرانی و تجربه های شخص (حامد فکوری) در نوازندگی تار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز