استاندار آذربایجان شرقی:

خروجی فعالیت شهرداری‌ها باید رضایت مردم باشد

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۸:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۲۳۸
خروجی فعالیت شهرداری‌ها باید رضایت مردم باشد
احمد علیرضابیگی گفت: نگاه بخش خصوصی بر اساس سود و منفعت است؛ در حالی که نگاه دولتی، این‌گونه نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش حمایتی سازمان همیاری از شهرداری‌های استان، تاکید کرد: سازمان همیاری برای انجام رسالت‌های خطیر خود باید از موضع پیمانکاری فاصله گرفته و به سمت تجاری شدن و تلاش برای تامین نیازمندی شهرداری‌ها پیش برود.

احمد علیرضابیگی در همایش شهرداران استان، اظهار داشت: امکانات و نرم‌افزارهایی که قانون برای سازمان همیاری فراهم کرده باید در مسیر منفعت شهرداری‌ها صرف شود و درواقع موفقیت این سازمان به میزان کمکی است که به شهرداری‌ها در ارایه خدمات بهتر به مردم کرده است.

وی، تامین مایحتاج شهرداری‌ها و فعالیت‌های پیمانکاری را دو فعالیت عمده سازمان همیاری عنوان کرد و افزود: باید مشخص شود که کدام یک از این دو نوع فعالیت به صرفه است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برخی از امکاناتی که امروز در دستگاه‌های دولتی به بهانه فرسوده بودن، بدون استفاده و بلاتکلیف مانده اگر در اختیار بخش خصوصی باشد به بهترین شکل از آنها استفاده می‌کند، چون نگاه بخش خصوصی بر اساس سود و منفعت است؛ در حالی که نگاه دولتی، این‌گونه نیست.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد که سازمان همیاری را یک سازمان خدمات‌پایه و پیمانکار عمرانی بدانیم طبیعتا چون روش و حرکت این سازمان بر مبنای نگاه دولتی است، توفیق چندانی در استفاده از منابع نخواهد داشت؛ لذا سازمان همیاری باید به سمت تجاری شدن پیش برود.

علیرضابیگی با بیان این که اگر با نگاه سود و منفعت به مسایل نگاه کنیم قطعا استفاده بهتری از منابع خواهیم کرد، افزود: سازمان همیاری نمی‌تواند با فعالیت پیمانکاری، منابع را مدیریت کند؛ چرا که پیمانکاری با نگاه دولتی که فارغ از محاسبه سود و منفعت است امکان‌پذیر نیست.

وی در این زمینه به احداث بزرگران صوفیان- شبستر اشاره کرد و گفت: هنگامی که سازمان همیاری، پیمانکاری این پروژه را پذیرفت با وجود تحمل ضرر و زیان، مجبور شد که به هر نحوی آن را به پایان برساند؛ در حالی که بخش خصوصی با محاسبه سود و زیان وارد یک معامله می‌شود و حاضر به تحمل ضرر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که شرایط اقتصادی کشور تغییر یافته و اقلام یارانه‌ای دیگر وجود ندارد، افزود: امروز نیازمندی تمام بنگاه‌های اقتصادی از طریق بورس تامین می‌شود و چنین شرایطی موجب شده است که بسیاری از این بنگاه‌ها با تشکیل تعاونی، نیازمندی‌های خود را به صورت متمرکز از بورس تهیه و بین خود توزیع کنند.

وی با تاکید بر این که این کار را می‌توانیم در مورد شهرداری‌ها نیز انجام دهیم، گفت: شهرداری‌های استان نیازمندی‌های مشخصی دارند که سازمان همیاری می‌تواند آنها را به صورت متمرکز تهیه کند و این کار قطعا به نفع شهرداری‌ها و مردم خواهد بود.
علیرضابیگی تاکید کرد: باید یک سیاست‌گذاری انجام شود تا سازمان همیاری را به عنوان یک سازمان تجارت‌پایه ببینیم و لازمه این کار، دور شدن از شرایط دولتی و خلاصی یافتن از زواید و حواشی است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نقش شهرداری‌ها در حوزه اقتصاد و اشتغال را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: هرچه سیاست‌گذاری‌های سازمان همیاری با نگاه مدیریت بهینه منابع صورت گیرد به نفع شهرداری‌ها خواهد بود و اصلاح سیاست‌گذاری‌های گذشته در این زمینه ضروری است.
وی با تاکید بر این که خروجی فعالیت شهرداری‌ها باید رضایت مردم باشد، افزود: سازمان همیاری، ماحصل مشارکت تمام شهرداری‌ها شناخته می‌شود و تاسیس این سازمان بر مبنای پشتیبانی از شهرداری‌ها صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز