رییس شورای فنی صنایع‌دستی استان خبر داد

آغاز اجرای طرح بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۱:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۸۲
آغاز اجرای طرح بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی
رییس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اجرایی‌شدن طرح بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز تراب محمدی ضمن بیان این مطلب افزود: مساله بیمه هنرمندان صنایع دستی از مدت ها قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و اجرای بیمه تأمین اجتماعی آرزوی دیرینه هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کشور بود که خوشبختانه محقق شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص چگونگی آغاز اجرای این طرح گفت: با طراحی نرم افزار خاص بیمه تامین اجتماعی، اجرای این قانون برای هنرمندان صنعتگر در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است.

به گفته محمدی اکنون شرایط بهره مندی یک هزار هنرمند فعال در رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان از بیمه تامین اجتماعی فراهم شده است.

رییس شورای فنی صنایع دستی استان در این رابطه گفت‌: این هنرمندان همگی در آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت و گواهی مهارت فنی خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این هنرمندان پیش از این کارت شناسایی خود را از معاونت صنایع‌دستی استان دریافت کرده و از شرایط مناسب بیمه چون داشتن حداکثر 50 سال سن نیز برخوردارند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی فعالیت هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی را چشمگیر و ارزشمند توصیف کرد و در خصوص تعداد بالای متقاضیان این بیمه تصریح کرد: با تکیه بر فعالیت قابل قبول رشته‌های صنایع‌دستی در استان آذربایجان شرقی، تعداد هنرمندان و صنعتگران متقاضی قابل توجه است.

محمدی در خاتمه در خصوص رشته هایی که بیشترین تعداد فعالان را در استان دارند گفت: هنرمندان فعال در رشته‌های زیورآلات سنتی، نقره کاری، حکاکی روی فلز، سفال، مرصع کاری، گلیم بافی و ورنی بافی و سایر بافته‌های داری‌ و منبت کاری چوب از جمله واجدان شرایط برای دریافت تسهیلات بیمه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز