استاندار این استان:

آذربایجان شرقی می‌تواند قطب تولید خودرو در کشور باشد

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۷:۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۶۴۹۷
آذربایجان شرقی می‌تواند قطب تولید خودرو در کشور باشد
جبارزاده گفت: واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز برای ایجاد خط جدید تولید خودرو را از طریق سازمان خصوصی‌سازی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که کارخانه ماشین‌سازی یکی از برندهای معتبر صنعت این استان است، بر حفظ هویت و اصالت این کارخانه و ایجاد قطب تولید خودرو در استان با محوریت ماشین‌سازی تبریز تاکید کرد.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به مشکلات گروه ماشین‌سازی تبریز، افزود: نام ماشین‌سازی با صنعت آذربایجان عجین شده است و حفظ و ارتقای این صنعت به هر نحوی ضروری است.
وی با بیان این که مشکلاتی در واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی وجود داشت، افزود: هم‌اکنون سهام این کارخانه متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع است و برای حل مشکلات آن با رییس سازمان گسترش مذاکره کرده‌ایم.
جبارزاده با بیان این که وضعیت ماشین‌سازی نسبت به چند سال قبل بهتر شده، اما هنوز هم با وضعیت مطلوب فاصله دارد، گفت: هدف، احیای ماشین‌سازی است و انتظار از شورای گفت‌وگو حل مشکلات استانی این کارخانه و بهبود کامل آن است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که این استان می‌تواند قطب تولید خودرو در کشور باشد، اظهار داشت: این مهم می‌تواند با محوریت ماشین‌سازی انجام شود تا در روند خصوصی‌سازی و ایجاد قطب تولید خودرو، این کارخانه نیز احیا شود.
وی از انجام مذاکراتی با چند گروه خودروسازی معتبر برای ایجاد کارخانه تولید خودرو در استان خبر داد و افزود: پس از بازدید این گروه‌ها از امکانات ماشین‌سازی تبریز و در صورت توافق، واگذاری ماشین‌سازی برای ایجاد خط جدید تولید خودرو را از طریق سازمان خصوصی‌سازی پیگیری می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز