استاندار آذربایجان شرقی:

تبریز باید قطب علمی و پژوهشی منطقه شود

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۸:۰۷:۴۳
کد خبر: ۲۳۰۹۷۴
تبریز باید قطب علمی و پژوهشی منطقه شود
جبارزاده گفت: دانشگاه‌های تبریز باید علاوه بر استان‌های همجوار بتوانند به سطح منطقه و کشورهای همسایه نیز خدمات علمی ارایه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتباط نزدیک مسوولان اجرایی این استان با دانشگاه‌ها، گفت: برای اداره آذربایجان شرقی در شرایط موجود از دانشگاهیان ایده می‌خواهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نشست هم‌اندیشی روسا و معاونان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، با بیان این که تمام تلاش ما این است که ارتباط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها را نزدیک کنیم، افزود: معتقدیم که اگر بخواهیم استان را درست اداره کنیم باید دانشگاه‌ها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فکر و ایده دانشگاهی در امور اجرایی نباشد نتیجه آن تصمیمات غلطی می‌شود که در سال‌های گذشته گرفته شده و تبعات آن تا سال‌ها باقی خواهد بود.

جبارزاده با تاکید بر این که تبریز باید قطب علمی و پژوهشی منطقه شود، گفت: دانشگاهیان در کنار کمک به مدیران اجرایی، باید در راستای این سیاست حرکت کنند و ما این ظرفیت را در دانشگاه‌های استان می‌بینیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز افرادی از استان ما برای تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور مراجعه می‌کنند به این خاطر است که باورها و داشته‌های خود را فراموش کرده‌ایم.

جبارزاده تاکید کرد: دانشگاه‌های تبریز باید علاوه بر استان‌های همجوار بتوانند به سطح منطقه و کشورهای همسایه نیز خدمات علمی ارایه کنند و برای تحقق این امر مدیریت استان در کنار دانشگاه‌هاست.

وی گفت: برای ارتقای جایگاه آذربایجان هیچ چاره‌ای نداریم جز این که از نظر علمی و پژوهشی خود را اثبات کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما در قبال دانشجویان وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم، این سوال را مطرح کرد که آیا امروز حقوق مسلم و طبیعی دانشجویان در دانشگاه‌های ما ادا می‌شود یا نه؟

وی، رعایت سرفصل‌های قانونی دروس دانشگاهی، تشکیل کامل جلسات مورد نیاز برای هر واحد درسی، کیفیت مباحث آموزشی و ارایه خدمات مناسب آزمایشگاهی و کارگاهی را از جمله حقوق دانشجویان عنوان و تاکید کرد: در مرحله اول باید این حقوق رعایت شود.

جبارزاده با تاکید بر این که اساتید دانشگاه‌ها باید به دانشجویان انگیزه بدهند، افزود: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که تعامل اساتید با دانشجویان امیدوارکننده نیست و ذوق و شوقی که در دانشجویان مورد انتظار است از طرف اساتید ایجاد نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید حساب ویژه‌ای بر روی دانشگاه‌ها باز کرده و معتقد است که اداره کشور بدون حضور دانشگاه امکان‌پذیر نیست.

در این نشست همچنین روسای دانشگاه‌های تبریز، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند و نبی اکرم (ص) ضمن ارایه گزارشی از وضعیت این دانشگاه‌ها، دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل مختلف دانشگاهی بیان کردند.

ضرورت تمرکززدایی در مدیریت دانشگاه‌ها، لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها، جلوگیری از فروش پایان‌نامه‌ها و مقالات پژوهشی، ارتباط بخش صنعت و تولید با دانشگاه‌ها، استفاده بهینه از امکانات دانشگاه‌ها و ارتقای سطح علمی و فرهنگی محیط‌های دانشجویی از جمله نکات مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز