با طراحی و تولید تراكتور ۹۵۰؛

از خروج سالانه بیش از ۲ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۸:۳۶:۱۶
کد خبر: ۲۳۸۶۶۸
از خروج سالانه بیش از ۲ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود
مشكینی گفت: نیاز داخلی به این محصول سالانه 2 هزار دستگاه می باشد كه با داخلی سازی حدودا 2هزار و 300 دلار صرفه جویی در یك دستگاه از این نوع تراكتور اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شركت تراكتورسازی ارومیه از طراحی و تولید تراكتور 950 در این مجموعه خبر داد و گفت: صفر تا صد این محصول در داخل طراحی و تولید شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، مرتضی مشكینی با اشاره به اینكه این محصول قابلیت تامین نیاز بخش باغی به تراكتور را دارد، افزود: توان این محصول 47 اسب بخار بوده و كلیه استانداردهای لازم از جمله تعادل تراكتور در آن رعایت شده است.
وی از كاهش فضای حركتی تراكتور در این محصول نیز خبر داد و اضافه نمود: فضای حركتی در تراكتور 950 از 450 سانتی متر به 310سانتی متر كاهش یافته كه قدرت حركتی و انجام فعالیت ها را در فضای محدودتری برای كشاورز ممكن می سازد.
مشكینی از مزیت های داخلی سازی تراكتور 950، كاهش هزینه تولید‌، دسترسی به قطعات یدكی، پشتیبانی بیش از 250 نمایندگی و گارانتی یك ساله آن را در كنار جلوگیری از خروج سالانه بیش از 2 میلیون دلار ارز یادآور شد و گفت: نیاز داخلی به این محصول سالانه 2 هزار دستگاه می باشد كه با داخلی سازی حدودا 2هزار و 300 دلار صرفه جویی در یك دستگاه از این نوع تراكتور اتفاق افتاده است.
این فعال عرصه صنعت درباره تامین نیاز داخلی به این نوع تراكتور در سال های گذشته تاكید كرد و گفت: سال های نه چندان دور قطعات این تراكتور از ایتالیا وارد و در داخل مونتاژ می شد كه بعد از اعمال تحریم ها با برنامه ریزی صورت گرفته، داخلی سازی آن در برنامه كاری قرار گرفت و خوشبختانه امروز شاهد به نتیجه رسیدن تولید تراكتور 950 در گروه صنعتی تراكتورسازی ایران هستیم.

نظر شما