با حضور معاون اول رییس جمهور؛

منطقه ویژه علم و فناوری تبریز آغاز به کار کرد

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۲۳:۳۱:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۶۹۰
منطقه ویژه علم و فناوری تبریز آغاز به کار کرد
جبارزاده گفت: تعداد نقاط اداری متصل به شبکه دولت در استان آذربایجان شرقی در یک سال گذشته از 250 نقطه به 700 نقطه رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که استفاده از مشارکت بخش خصوصی و دانشگاهیان سیاست فعلی حاکم بر مدیریت استان است، اظهار داشت: امروز هیچ دستگاه اجرایی در استان نسبت به مشکلات دستگاه‌های دیگر بی‌تفاوت نیست و همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات استان بسیج شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز (شنبه) در جلسه مشترک اعضای شورای اداری و بخش خصوصی استان که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات دولتمردان تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: در سایه وحدت و همدلی نیروهای امنیتی و نظامی، دستگاه قضایی و سایر مسوولان، امروز آذربایجان شرقی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی از هر لحاظ آماده پذیرش سرمایه‌گذاران و حمایت از تولیدکنندگان است، افزود: با تلاش و پیگیری مسوولان اجرایی و پشتیبانی دستگاه قضایی استان در یک سال گذشته، بخشی از مشکلات بخش خصوصی که از گذشته باقی مانده بود حل شده و برای حل بقیه مشکلات نیز از طریق دولت و مجلس پیگیری‌های لازم انجام شده است.
جبارزاده با بیان این که همه دستگاه‌های اجرایی در قبال مشکلات استان احساس مسوولیت می‌کنند، گفت: این روحیه امروز در تمام بخش‌های استان حاکم است و اگر مشکلی در حوزه فعالیت‌های یک دستگاه اجرایی پیش بیاید همه دستگاه‌ها برای حل آن مشکل بسیج می‌شوند.
استاندار آذربایجان شرقی توجه به مقوله فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را از سیاست‌های اصلی مدیریت استان در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته پژوهش و فناوری در تمام شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته با ارایه 600 طرح فناورانه و تشکیل ستاد دانش‌بنیان از جمله اقدامات در این راستا بود که در نهایت با تصویب راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به ثمر رسید.
وی افزود: این منطقه امکان بسیار خوبی در جهت هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که تحول بزرگی در عرصه تولید و صادرات فناوری ایجاد خواهد کرد.
جبارزاده در ادامه محمدتقی پاکزاد را به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی معرفی کرد و گفت: این منطقه از امروز ماموریت خود را در جهت تحقق اهداف تعیین شده شروع می‌کند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه دولت الکترونیک، گفت: در این راستا تعداد نقاط اداری متصل به شبکه دولت در استان در یک سال گذشته از 250 نقطه به 700 نقطه رسیده و در 10 نقطه شهر تبریز خدمات شهرداری از طریق دفاتر پیشخوان ارایه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند تدبیر توسعه استان در 11 کارگروه تخصصی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که برنامه پنج‌ساله توسعه به دلیل عدم تحقق درآمدها و نداشتن منابع کافی امکان اجرایی شدن نداشت، تصمیم گرفتیم برنامه‌ای عملیاتی برای استان تهیه کنیم.
جبارزاده افزود: برای تدوین این سند آخرین روش برنامه‌ریزی که مبتنی بر هسته‌های کلیدی است مورد استفاده قرار گرفت و پس از یک سال تلاش مسوولان اجرایی و همکاری اساتید دانشگاه امروز آماده رونمایی شد.
وی همچنین از عزم جدی مدیریت استان برای مبارزه با فساد خبر داد و گفت: در این راستا ستادی در استان تشکیل شده است که برای تحقق دغدغه‌های رهبری و دولت در این زمینه تلاش می‌کند.
جبارزاده با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت و گاز، خواستار همکاری و حمایت دولت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.
وی همچنین حمایت دولت برای تکمیل بزرگراه تبریز- اهر را خواستار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز