استاندار آذربایجان‌شرقی:

بهترین محل صرف بودجه فرهنگی بزرگداشت خاطره شهدا است

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۵:۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۸۰۰۲
بهترین محل صرف بودجه فرهنگی بزرگداشت خاطره شهدا است
احمد علیرضابیگی گفت: بهترین محل صرف بودجه فرهنگی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در با اعضای ستاد یادواره شهدای ارسباران با بیان این مطلب افزود: دوام و بقای انقلاب اسلامی و این که هیچ ابرقدرتی نتوانسته آسیبی به انقلاب وارد کند، به واسطه خون شهداست و کسانی که می‌خواهند خدشه‌ای به انقلاب وارد کنند نگاهی به گلزار شهدا بیندازند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی بدون نهضت عاشورا قابل تعریف نیست افزود: پاسداشت نهضت امام حسین(ع) و ماندگاری فرهنگ شهادت به واسطه مجالس تذکر و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان است.

بیگی با بیان این که گذشت زمان باعث برخی فراموش‌کاری‌ها در فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی شده تاکید کرد: برای احیای اصول فراموش شده انقلاب، ناچار از بازگشت به گفتمان انقلاب و فرهنگ شهادت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که گرد و غبار زمان از خاطرات شهدا پاک شده و رمز حیات و بقای انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازگو شود.

استاندار آذربایجان شرقی شهدا و خانواده‌های آنان را جزو سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی دانست و افزود: ارتباط دولتمردان و در رأس آنها رئیس جمهور با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نشانه تکیه دولت به آرمان‌های شهدا و فرهنگ انقلاب اسلامی است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره شهدای ارسباران گفت: این یادواره ضمن تامین هدف همگرایی و وحدت مردم و مسئولان، عطر انقلاب و شهادت را در شهرها و روستاهای منطقه جاری می‌کند و این تذکری برای مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا است.

بیگی اظهار داشت: برگزاری این یادواره در وهله اول تذکری به مردم است که بدانند امنیت و آرامش کنونی حاصل خون شهدا و فداکاری ایثارگران است و تذکر دوم خطاب به مسئولان است و آنها باید بدانند که جایگاه کنونی آنها مرهون فداکاری شهیدان و ایثارگران است.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا نیز مخاطب دیگر این یادواره هستند و باید نقش و جایگاه خود را در انقلاب اسلامی بیش از پیش متوجه باشند.

بیگی توسل به فرهنگ شهادت را موجب مصون‌سازی جامعه در مقابل انواع هجمه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: باید از فرصت برگزاری این یادواره برای ماندگار شدن فرهنگ شهادت در طول اعصار مختلف استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر استمرار برنامه‌هایی از این دست خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا این مشعلی که روشن شده است در همه جا گسترده شده و در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما استفاده مناسب صورت گیرد.

بیگی با بیان این که نسل جدید نیازمند تذکر و یادآوری فرهنگ شهادت هستند گفت: استفاده از هنر و شیوه‌های هنرمندانه و تاثیرگذار در انتقال مفهوم شهادت و تولید آثار فاخر در این زمینه با کمک گرفتن از ظرفیت دانشگاه هنر اسلامی و صدا و سیما، قطعا برای جوانان و نسل جدید باارزش و موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید این یادواره را به عنوان یک الگو برای استان و کشور معرفی و از آن برای نشان دادن اتصال و دلدادگی مردم منطقه ارسباران به انقلاب اسلامی و ولایت استفاده کنیم.

بیگی با بیان این که بهترین محل صرف بودجه فرهنگی بزرگداشت خاطره شهدا است، از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواست اعتبار لازم برای برگزاری این یادواره را در کارگروه فرهنگ عمومی استان مطرح کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز