معاون پارلمانی رییس جمهور

استاد شهریار شاعری ولایتمدار بود

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴:۳۲
کد خبر: ۷۷۱۶۳
استاد شهریار شاعری ولایتمدار بود
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: شهریار شاعری ولایتمدار و ولایت‌پذیر بود و به سیادت خود می‌بالید.
به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار و روز ملی شعر و ادب در تبریز با بیان این مطلب افزود: شهریار با قرآن و نهج‌البلاغه مانوس بود و روح قرآنی و عشق به ائمه‌اطهار و اهل‌بیت(ع) در اکثر اشعار وی معلوم و مشهود است.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: شهریار حتی در شورانگیزترین غزل‌هایی که آتش‌زن دل‌ها است آن نشانه صفا و روحانیت را از خود باز گذاشته و دیوان او مشحون و مملو از مناجات‌ها، ترجمه‌ها و اقتباسات از فرمایشات امیرمومنان‌علی(ع) است.

وی در ادامه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، شهریار حکیم و فرزانه بوده است. عاشق عارفی که دیوانش مملو از معارف عالیه الهی است و شاهد پرمدعای این عشق و عرفان، آثار به جا مانده از وی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور، اظهار داشت: شهریار با مظاهر غرب‌زدگی و مدرنیته در جدال بود و توجه وی به ارزش‌های زیبای ایرانی و عادات و رسوم فولکلور اقوام ایرانی و مناجات عاطفی و انسانی شرقی و ایرانی موجب شد تا وی در عصر شیفتگی به مظاهر دنیای غرب و مدرنیته و عصر ماشین، اثر بی بدیل و بزرگترین شاهکار ادبیات ترکی یعنی حیدربابایه سلام را آفرید.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: استاد شهریار همزمان با شروع انقلاب اسلامی و حتی پیش از آغاز انقلاب کبیر مردمی، طبع و قلم خود را در جهت موضوعات انقلاب اسلامی وقف کرد و در این عرصه جزو پرکارترین شعرا بود و بی‌دریغ در تمام عرصه‌ها هرگاه قلم خود را لازم تشخیص داده اثری بی‌بدیل خلق کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: عشق او به امام و رهبری زبانزد مردم است و به تعبیر مقام معظم رهبری شهریار یکی از بزرگترین شاعران همه دوران‌های تاریخ ایران است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز