استاندار آذربایجان شرقی:

۲۷دی نماد احساس مسوولیت دانشگاهیان در قبال اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۴۰۳
۲۷دی نماد احساس مسوولیت دانشگاهیان در قبال اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 27دی‌ماه سال 1365 نماد احساس مسوولیت جامعه دانشگاهی در قبال سه ارزش بزرگ اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز احمد علیرضا بیگی در مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهدای بمباران کارگاه دانشكده فنی دانشگاه تبریز ضمن بیان این مطلب افزود: این سه ارزش در میان تمامی شهدای انقلاب اسلامی مشترک است و به عنوان معروف­های اسلام یاد می شود و مقابله با آنها سه منکر نابخشودنی به شمار می آید.

وی با یادآوری حماسه­آفرینی هایی شهدای 27 دی سال 1365 دانشکده فنی دانشگاه تبریز از این روز به عنوان برگ زرینی در تاریخ مجاهدت های دانشگاهیان ایران اسلامی یاد کرد و گفت: لازم است این حادثه بزرگ در صحیفه دانشگاه ثبت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ملت ایران به فضل الهی و با بصیرت تمام سرمایه­ها را از این رهگذر و انقلاب اسلامی به دست آورده­اند، خاطرنشان کرد: 27 دی سال1365 ادامه همان راه و مسوولیت دانشگاهیان در 16 آذر سال 1332 و حرکتی مبتنی بر آگاهی و بصیرت بوده است که زمانی در صحنه نبرد و دفاع مقدس بود و اکنون نیز با شهادت و جانفشانی و ایثارگری­های شهریاری­ها و علیمحمدی­ها در صحنه جهاد علمی تداوم یافته است.

وی حذف فیزیکی دانشمندان کشورمان را حرکتی از روی ضعف و ناتوانی خواند و گفت: استکبار همه راه های خود را آزموده و شکست خورده و امروز به حذف فیزیکی روی آورده اند.

بیگی با بیان اینکه کاروان شهدای 27 دی ماه در گذر زمان به حرکتی پرشتاب و توفنده برای پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که امروز جامعه دانشگاهی با بصیرت برای پیشرفت کشور گام بر می ­دارد و با حضور در صحنه­های مختلف قابلیت­های خود را به نمایش می­گذارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کسانی که در مقابل این ارزش­ها قرار می­گیرند باید از شهدا احساس شرم کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که دشمنان استکباری و صهیونیستی از آنها به عنوان سرمایه­هاس خود یاد می­کنند باید متوجه اشتباه خود باشند.

بیگی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز و شهدای اخیر جامعه دانشگاهی کشور بر ثبت تاریخی 27 دی سال1365 تاکید کرد.

نظر شما