استاندار آذربایجان‌شرقی:

موفقیت دانشمندان جوان ایرانی خشم دشمنان را برانگیخته است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۸:۵۲:۰۰
کد خبر: ۸۴۳
موفقیت دانشمندان جوان ایرانی خشم دشمنان را برانگیخته است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اساتید، محققان و دانشمندان جوان کشورمان در عرصه‌های مختلف در مسیر تولید علم قرار گرفته‌اند که این فعالیت‌ها باعث خشم دشمنان شده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز احمد علیرضابیگی در یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز ضمن بیان این مطلب افزود: اساتید و دانشمندان کشورمان در سال های اخیر به دستاوردهای علمی زیادی در عرصه های مختلف از جمله انرژی هسته ای، نانو، سلول های بنیادی و پزشکی دست یافته اند، که باید این فعالیت ها در عرصه پژوهش برجسته شده و این پیشرفت ها نادیده گرفته نشود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش لازمه توسعه پایدار هر جامعه ای است تصریح کرد: این تحقیقات باید با توجه به نیاز روز جامعه به صورت بنیادی و کاربردی انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید پژوهش را از دوران ابتدایی و راهنمایی به فرزندانمان آموزش دهیم، تصریح کرد: با چنین رویکردی فرزندانمان معلم مدار نخواهند بود، بلکه می توان آنها را با یافته های پژوهشی خودشان به مقاطع بالاتر رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید پژوهش های ما محدود به یک حوزه خاص باشد، خاطر نشان کرد: تحقیقات اساتید، محققان و دانشمندان باید با توجه به نیاز و برای رفاه و آسایش جامعه به کار گرفته شود.

بیگی تصریح کرد: اکنون همدلی، وحدت و برادری در عرصه تولید علم و تبدیل آن به ثروت با توجه به نیاز کشورمان بیش از گذشته در بین دانشگاهیان و اندیشمندان جوان کشورمان احساس می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملیاتی شدن طرح اجرای هدفمندسازی یارانه ها از سوی دولت آن را اقدامی شجاعانه در راستای تحقق عدالت اجتماعی خواند و گفت: این کار در نتیجه پژوهش، کار کارشناسی و مطالعاتی به دست آمده است که ما باید برای تحقق آن به دولت کمک کنیم.

نظر شما