در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی: روند روبه رشد ورزش در استان کاملا مشهود است

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۲:۲۴:۳۶
کد خبر: ۸۴۷۹۷
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی: روند روبه رشد ورزش در استان کاملا مشهود است
سید محمد شروین اسبقیان گفت: استعدادها و توانمندی‌های ورزش در استان از بالقوه به بالفعل تبدیل شده و روند روبه رشد ورزش استان کاملا مشخص است.
به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، سیدمحمدشروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: ورزش استان در طول 2 سال گذشته در تمامی شاخص‌ها و بخش‌ها رشد قابل توجهی داشته و در عملکرد اداره ورزش و جوانان در سال 89 در بین 10 استان برتر کشور هستیم و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه در بین 3 استان برتر کشور قرار بگیریم و این امر باتوجه به پتانسیل و توانمندی‌های ورزش آذربایجان‌شرقی و حمایت‌های لحظه‌ای استاندار استان محقق خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، در خصوص وضعیت زیرساخت‌های ورزش آذربایجان‌شرقی گفت: در سال 89، 30 پروژه ورزشی و در سال 90 تا 6 ماه اول سال 15 سالن افتتاح شده و سرانه فضاهای ورزشی استان در بخش تربیت‌بدنی و خصوصی 0.58صدم مترمربع بوده و سرانه پس از تکمیل 164 پروژه‌ نیمه‌تمام با احتساب بخش خصوصی به 0.84صدم مترمربع و دستگاه ورزش به 0.63صدم مترمربع خواهد رسید.

اسبقیان در ادامه افزود: كارهایی كه در دولت نهم و دهم در خصوص ورزش صورت گرفته، قابل مقایسه با دولت‌های قبلی نیست و تنها در آذربایجان‌شرقی ساخت 144 طرح ورزشی شهری و روستایی در سفرهای اول و دوم رییس جمهور در استان به تصویب هیات دولت رسیده است.

وی، همچنین در خصوص ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 24 میلیارد ریال صرف این مجموعه شده و تماشاگران باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را داشته باشند و برای امسال 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، در ادامه سخنان خود در خصوص آمار عملکرد ورزشی استان در 6 ماهه اول سال 90، تصریح کرد: تا پایان 6 ماهه اول سال 90 در استان، 175 مورد رقابت‌های استانی، 26 مورد رقابت‌های کشوری، 192 مورد حضور تیم‌های ورزشی در رقابت‌های قهرمانی کشور، 4 مورد میزبانی رقابت‌های بین‌المللی، حضور 27 ورزشکار از استان در رقابت‌های بین‌المللی، 165 ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم ملی و 76 برگزیده به تیم ملی داشته است.

این مقام مسوول، به مهمترین بخش ورزش استان که همان ساماندهی و افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته است، اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال‌های 89 و 90 موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم از 78 هزار نفر از سال 88، به 95 هزار نفر در سال 89 و در طول 6 ماه اول سال 90، به 75 هزار نفر رسیده‌ایم که امیدواریم ورزشکاران سازمان یافته خود را، تا پایان سال 90 به بیش از یکصد هزار نفر برسانیم.

اسبقیان، همچنین در خصوص مدال‌های کسب شده در طول 6 ماهه اول سال 90، گفت: 105 مدال طلا، 73 مدال نقره و 88 مدال برنز در مجموع 266 مدال توسط ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در دو بخش بانوان و آقایان در رقابت‌های قهرمانی کشور بدست آمده است و 46 مقام اول تا سوم در رقابت‌های تیمی داشتیم.

وی، مدال‌های کسب شده ورزشکاران استان در رقابت‌های برون‌مرزی را خوب توصیف کرد و توضیح داد: 33 سفیر ورزشی از استان در رقابت‌های آسیایی حضور داشت که حاصل آن کسب 32 مدال آسیایی برای استان بوده و از 29 ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های جهانی 17 مدال برای کشور و استان کسب شده و 14 ورزشکار استان در رقابت‌های بین‌المللی کسب 18 مدال در رقابت‌های بین‌المللی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، در پایان سخنان خود بیان کرد: در طول سال 90 افتخاراتی برای ورزش استان کسب شده که در نوع خود بی‌نظیر و غرورآفرین است. کسب مدال‌های طلای یوسف کرمی و فرزاد عبداللهی در رقابت‌های جهانی، ثبت افتخار پرافتخارترین کوهنورد ایران در صعود به قله مرتفع جهان توسط عظیم قچی‌ساز، کسب مدال طلا و رکورد جدید برای دوی 400 متر ایران توسط سجاد هاشمی دونده تبریزی، کسب مدال طلای کشتی نوجوانان آسیا توسط یونس سرمستی، مدال طلای کاراته آسیا و مدال نقره جهان توسط سجاد حیاتی‌گوشه‌ای جزو صدها افتخار ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های ورزشی برون‌مرزی و کشوری است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز