در ارومیه؛

انجمن ملی آثار و مفاخر فرهنگی آغاز به‌کار کرد

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۵:۴۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۱۷۷
انجمن ملی آثار و مفاخر فرهنگی آغاز به‌کار کرد
با حمایت استانداری آذربایجان غربی انجمن ملی آثار و مفاخر فرهنگی در ارومیه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ارومیه وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی در جلسه آغاز به كار رسمی انجمن ملی آثار و مفاخر فرهنگی در استان گفت: تولید علم و ارایه الگو‌های مختلف دو وظیفه اساسی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است و امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به ارایه الگوهای اصیل اسلامی و ایرانی احتیاج دارد.

جلال زاده در این جلسه كه با حضور فارسیجانی معاون ارتباطات و امور فرهنگی این انجمن و جمالی معاون پژوهشی در محل حوزه استانداری ترتیب یافت، ایران اسلامی را از لحاظ وجود مفاخر و آثار برجسته فرهنگی و علمی غنی دانست و گفت: به گفته مقام معظم رهبری بالاترین اقتدارها اقتدار فرهنگی است و ایران اسلامی در این راستا از مقتدرترین كشورها به‌شمار می‌رود.

وی مفاخر فرهنگی و علمی را ذخایر هر ملتی دانست و افزود: مفاخر فرهنگی ایران اسلامی نشات گرفته از فطرت پاک انسانی است و هر چیزی كه از این فطرت پاک تبعیت كند تمام نشدنی است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ما باید خوان نعمت مفاخر علمی و فرهنگی ایران اسلامی را برای همه جهانیان باز كنیم تا هر كسی به قدر وسعت و ظرفیت خود از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معنوی بهره برد.

جلال زاده عدم توجه به منابع غنی علمی و فرهنگی كشورمان را یكی از ضعف‌های موجود در این بخش دانست و خاطر نشان نمود: به جهت گستردگی و سهولت در نحوه دسترسی به منابع علمی غرب از طریق اینترنت و غیره منابع غنی ایرانی اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است كه باید بیش از پیش مورد بازبینی و تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به این كه در استان آذربایجان غربی مشكل اعتبارات فرهنگی وجود ندارد گفت: ما دنبال ایده‌ها و طرح‌های ناب هستیم و از طرح‌های كارشناسانه فرهنگی حمایت می‌كنیم.

حجت الاسلام كریمی مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه با اشاره به این كه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان نیز از این به بعد كار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: با توجه و عنایت ویژه استاندار آذربایجان غربی این انجمن بعد از سال‌ها در استان كار رسمی خود را آغاز خواهد كرد. 

فارسیجانی معاون ارتباطات و امور فرهنگی انجمن ملی آثار و مفاخر فرهنگی كشور نیز در ابتدای این جلسه گفت: استان آذربایجان غربی به لحاظ تنوع قومیتی و شرایط خاص جغرافیایی می‌تواند در زمینه مسایل فرهنگی و ارتباط با سه كشور همسایه در زمینه‌های مختلف فرهنگی موثر باشد.

معاون پژوهشی این انجمن نیز در این جلسه با اشاره به این كه آذربایجان غربی می‌تواند به عنوان پایتخت فرهنگی كشور به‌شمار آید، گفت: پیشینه و سابقه تاریخی این استان بسیار وسیع است و باید بدان توجه ویژه‌ای شود.

جمالی ادامه داد: بخشی از هویت ملی و آینده فرهنگی ما در سایه بازشناسی زندگی مفاخر و وارد كردن شاخص‌های فرهنگی این بزرگواران در زندگی فرهنگی امروزی است.

در این جلسه فارسیجانی معاون ارتباطات و امور فرهنگی انجمن ملی آثار و مفاخر فرهنگی كشور از استاندار آذربایجان غربی به جهت حمایت‌های ایشان در زمینه شروع به كار این انجمن در استان تقدیر كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز