مدیرعامل منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو آماده پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی است

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۱:۴۷:۲۴
کد خبر: ۱۶۹۵۱۵
منطقه آزاد ماکو آماده پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی است
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات شماره‌گذاری خودروها از یکم اسفند ماه آغاز شده و هم‌اکنون آماده شماره‌گذاری خودروها در خود منطقه آزاد هستیم.

به گزارش برنا از ارومیه، حسین فروزان اظهار کرد: طبق وعده‌هایی که داده بودیم، شماره‌گذاری پلاک خودروها از اول اسفند ماه در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو آغازشده است.

وی با اشاره به روند معمول زمان‌بر خرید خودرو از کشورهای همسایه و ترخیص آن از گمرک، تصریح کرد: هم اکنون منتظر خودروهای وارداتی افراد برای شماره‌گذاری در این منطقه هستیم که امید می‌رود در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این زمینه باشیم.

فروزان با اشاره به اهمیت این مسئله در رونق اقتصادی و تغییر چهره‌ این منطقه در وهله نخست و تأثیر آن بر کل استان در مراحل بعدی، افزود: در این مرحله با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای شماره‌گذاری پلاک خودروها در منطقه آزاد ماکو، امکان تردد این خودروها تا شعاع 30 کیلومتری بعد از اتمام منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فراهم می‌شود که امید می‌رود این امکان در آینده تا مرکز استان نیز فراهم شود.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی فرودگاه ماکو از چند روز گذشته نیز خبر داد و افزود: بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده، قرار بود این عملیات از اول فروردین ماه سال 93 آغاز شود که با توجه به اهمیت تسریع در روند اجرای عملیات و تأمین زیرساخت‌های لازم برای ورود و فعالیت سرمایه‌گذاران در این منطقه، عملیات اجرایی این فرودگاه را از اوایل اسفند ماه آغاز کرده‌ایم که امید می‌رود این فرودگاه ظرف یک سال آینده به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین با اشاره به نصب دوربین‌های دیجیتال طی روز گذشته در گمرک این منطقه، گفت: با این اقدام نیز زمینه آغاز ترانزیت کالا از جنوب کشور به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فراهم گردیده است.

وی این منطقه را به عنوان دروازه تجاری بازرگانی ایران به اروپا یاد کرد و افزود: در این راستا باید از ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو برای گسترش تبادلات تجاری با کشورهای خارجی و جذب سرمایه‌گذاران فعال در این منطقه بهره برد.

فروزان به اهمیت سرمایه‌گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با علم به این موضوع، به طور جد خواهان سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند که در همین راستا و به منظور تأمین زیرساخت‌های لازم برای حضور این سرمایه‌گذاران در منطقه، اقدامات لازم با جدیت تمام پیگیری می‌شود که طی ماه‌های آینده به وضوح شاهد نتایج این عملیات در منطقه آزاد ماکو خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز