معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت روز جهانی موزه:

صیانت از آثار تاریخی به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی كشور ضروری است

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۸۹۱۴
صیانت از آثار تاریخی به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی كشور ضروری است
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: آثار تاریخی، سرمایه‌های فرهنگی است که بیانگر و روایتگر تمدن و هویت ملت‌ها است که باید حفاظت و صیانت شوند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: آثار تاریخی، سرمایه های فرهنگی است که بیانگر و روایتگر تمدن و هویت ملت ها است و باید حفاظت و صیانت شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از ارومیه، هادی بهادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با اشاره نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: آثار تاریخی بجای مانده از گذشتگان سرمایه فرهنگی و اجتماعی است که باید به درستی حفظ و معرفی شود و از تاراج آن ممانعت کرد.

وی افزود: تاریخ و تمدن ایرانی با ورود اسلام و در عصر حاضر نیز در دوران انقلاب اسلامی هویت و اصالت خود را به‌دست آورده است و ملت ایران با الهام از آن به خودباوری رسیده‌اند و باید با برنامه های فرهنگی و ارزشی نسل جوان امروز و آینده گان را با آن مانوس ساخت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در این رابطه شاهد آغاز اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هستیم که امیدواریم با جهت دهی صحیح و تسریع در آن شاهد شکوفایی و رونق هرچه بیشتر آن در استان باشیم.

هادی بهادری دربخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: اسناد و مدارک بسیار باارزش قدیمی در کتابخانه ها و قفسه‌های خانگی توسط افراد علاقمند جمع آوری و نگهداری می شوند که باید با راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی استان و فراهم ساختن محیطی مناسب، امکان نمایش عمومی آنها را نیز فراهم ساخت.

وی در ادامه به قابلیت های استان در بخش گردشگری و افزایش تعداد مسافران نوروزی به استان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و حفظ آمادگی دستگاه های متولی برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در تمامی ایام سال، تکمیل پروژه های زیرساختی و خدماتی در بخش گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران فعالان در این عرصه برای رونق دهی به اقتصاد و ایجاد منابع درآمدی پایدار امر بسیار مهم و ضروری است و این مهم به عنوان یکی از برنامه های اقتصادی راهبردی مدیران ارشد استانی در حال اجرا است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گردشگری روستایی؛ گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی و راه اندازی مراکز علمی و دانشگاهی برای جذب علاقمندان به تحصیل و علم را از ظرفیت های بسیار غنی استان در حوزه فرهنگی و گردشگری عنوان کرد.

در ادامه این مراسم یا اهداء لوح از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جمعی از راهنمایان گردشگری و فعالان در این عرصه در استان تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز