استاندار آذربایجان غربی در آیین تقدیر و معارفه فرماندار شوط:

منطقه آزاد ماکو می‌تواند به‌عنوان الگویی برای توسعه مطرح شود

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۸:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۶۱۹۴
منطقه آزاد ماکو می‌تواند به‌عنوان الگویی برای توسعه مطرح شود
سعادت گفت: جهت گیری بودجه استان برای تامین زیربناهای اشتغال و کاهش بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان است.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری و آیین معارفه فرماندار شهرستان شوط با اشاره به برخی از مشکلات و چالش های استان گفت: جهت گیری بودجه استان برای تامین زیربناهای اشتغال و کاهش بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان است.

سعادت با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید متعهد به اجرای منویات رهبری است، افزود: یکی از موارد مورد تاکید رهبری اجرای سیاست های جمعیتی بوده که در همین راستا باید زمینه های اشتغال و ازدواج جوانان در استان فراهم شود.

وی در ادامه منطقه آزاد ماکو را تجربه ای جدید از مدیریت اقتصادی در جهت توسعه استان عنوان کرد و افزود: این منطقه می تواند به عنوان الگوی توسعه استان مطرح شود و لازم است از پتانسیل های آن به نحو شاسیته استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: منطقه ازاد ماکو با توجه به ظرفیت های جذب سرمایه گذاری می تواند مشکل بیکاری را در منطقه مرتفع و به رونق اقتصادی استان کمک کند.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان شوط اشاره کرد و افزود: تامین آب زراعی و آب شرب شهرستان شوط از دغدغه های مردم و مسئولان استان است که در جهت رفع این مشکلات تلاش می کنیم.

وی ایجاد شهرک صنعتی و بازارچه های کالای همراه مسافر در شهرستان شوط را از جمله راهکارهای توسعه این شهرستان عنوان کرد و افزود: شهرستان شوط با توجه به اینکه در محدوده منطقه آزاد تجاری ماکو قرار دارد می تواند از مزایای این منطقه بهره مند شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ملاک های وزارت کشور در انتخاب فرمانداران گفت: استفاده از نیروهای موجود در وزارت کشور یکی از این معیارهاست که در انتخاب فرمانداران استان از این معیار استفاه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز