نماینده مردم خوی:

مقبره پوریای ولی در خوی احیا می‌شود

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۲۰:۰۳:۳۱
کد خبر: ۲۰۱۳۳۸
مقبره پوریای ولی در خوی احیا می‌شود
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از شروع عملیات احیای مقبره پوریای ولی پهلوان نامدار ایران زمین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان غربی، موید حسینی صدر روز یکشنبه در جلسه بررسی راه های احیاء و مرمت آرامگاه پوریای ولی افزود: برای احیای این مقبره بزودی هیئت امنایی متشکل از خیران و پهلوانان ایرانی در عرصه های مختلف و مسئولان شهرستانی تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: برای احیای این بنا خیران شهرستانی و کشوری افزون بر هفت میلیارد ریال اهدا کرده اند.

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امام جمعه خوی هم در این جلسه احیای آرامگاه پوریای ولی در خوی را قدمی در راستای احیای فرهنگ پهلوانی و ارزش های پهلوانی ایرانی، اسلامی عنوان کرد و خواستار تلاش جدی در احیای این آرامگاه شد.

حسین سیوانی اصل فرماندار خوی هم در این جلسه گفت: بر اساس برنامه ریزی دستگاه های اجرایی شهرستان اقداماتی برای کمک احیای مقبره پوریای ولی و ثبت آن در فهرست آثار معنوی در دست اقدام است.

غلامعلی شریف رئیس شورای اسلامی شهر خوی هم در این نشست از آمادگی کامل شورای اسلامی و شهرداری خوی برای مرمت مقبره پوریای ولی خبر داد.

مزار پوریای ولی در خیابان مدرس خوی واقع است و هر هفته روزهای پنجشنبه عده ای از پیر و جوان و علاقه مندان به ورزش و پهلوانی برمزار وی فاتحه نثار کرده و یاد و خاطره او را گرامی می دارند.

نظر شما