سخنگوی شورای شهر خبر داد؛

۵۳ کیلومتر طول رینگ دوم کلانشهر ارومیه

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۹:۳۸:۴۵
کد خبر: ۲۳۸۶۳۴
۵۳ کیلومتر طول رینگ دوم کلانشهر ارومیه
دکتر محمدی: هم اینک مطالعه پروژه رینگ بیرونی شهر ارومیه به طول 53 کیلومتر توسط مشاوره در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار برنا از ارومیه سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: هم اینک مطالعه پروژه رینگ بیرونی شهر ارومیه به طول 53 کیلومتر توسط مشاوره در دست اجرا است.

دکتر میر علی محمدی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به دغدغه های شهر ارومیه، بیان کرد: نیمه تمام ماندن برخی پروژ ه های عمرانی شهر ارومیه همچون میدان امام، طرح تفصیلی، آزاد سازی محوطه لشکر 64 ارومیه، بافت فرسوده، توسعه حمل و نقل شهری به مدت چندین سال و اموارات فرهنگی ، عدم جذب سرمایه گذار برای شهر از دغدغه های شهر ارومیه به عنوان شهری که در مرحله کلانشهر شدن است است.
 

وی با اشاره به مقوله تبدیل ارومیه به منطقه آزاد تجاری، اظهار کرد: با تبدیل شدن ارومیه به منطقه آزاد تجاری شاهد توسعه ارومیه و افزایش فرصت های اشتغال برای جوانان خواهیم بود.


محمدی با اشاره به توسعه شهر ارومیه به صورت افقی، بیان کرد: اکنون در شهر ارومیه 92 درصد از واحد های مسکونی زیر دو طبقه بوده که این موضوع باعث شده شهر به صورت افقی توسعه یابددر نتیجه مدیریت شهری ارومیه با اجرای برنامه های چون احداث کمربند سبز و اجرای طرح تفصیلی جدید ارومیه سعی در کاهش افقی شدن بیشتر دارد.


وی با بیان اینکه هم اینک مطالعه پروژه رینگ بیرونی شهر ارومیه دردست اجرا است، گفت: این پروژه به صورت قطعات 5 تا 10 کیلومتری از محل تقاطع سرو آغاز خواهد شد که بعد از اتمام مطالعات وارد فاز اجرایی می‌شود.


رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تکمیل رینگ میانی شهر ارومیه با تکمیل تقاطع های غیر هم سطح سرو، ابوذر و آذربایجان، اظهار کرد: هم اینک عملیات اجرای تقاطع غیر هم سطح سرو و ابوذر در مرحله پایانی بوده و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه هم اینک عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح آذربایجان به عنوان بزرگترین پروژه شمال غرب کشور در حال اجرا است، بیان کرد: این پروژه در4 سطح شامل زیر گذر، مسیر ویژه ، تراژ یک و دو به منظور کاهش اترافیک در ورودی شهر ارومیه در حال اجرا بوده و در مدت زمان کمتر از 18 ماه به بهره برداری خواهد رسید.


دکتر محمدی با شاره به کریدور های واقع در هسته مرکزی شهر، بیان کرد : به منظور اجرای طرح واحد رینگ ها و کریدور های شهرارومیه هم اینک اجرای پروژه فلکه مخابرات، امامت و ساخت زیر گذرها در تقاطع های غیر هم سطح برای اجرا در دست مطالعه است.


وی با بیان اینکه به منظور کاهش تلفات عابران پیاده و سهولت در تردد عابران پیاده پل های عابر پیاده در ابتدا و انتهای ورود ی های شهر ارومیه ایجاد خواهد شد، اظهارکرد: هم اینک برای این منظور احداث 41 دستگاه پل عابر پیاده در ابتدا و انتهای تقاطع های غیرهم سطح پیش بینی شده است که 5 عدد آن تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال 94 به بهره برداری می رسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز