معاون امور عمرانی استاندار خبر داد:

اجرای ۱۲ راهکار برای افزایش سطح آب دریاچه ارومیه

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۸:۵۸:۰۳
کد خبر: ۲۵۳۶۳۲
اجرای ۱۲ راهکار برای افزایش سطح آب دریاچه ارومیه
12راهکار اجرایی برای افزایش سطح آب دریاچه ارومیه در اولویت برنامه های ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه قرار گرفته است.

دکتر هادی بهادری در جلسه مشترک با دکتر تجریشی مجری مطالعه و طراحی طرح نجات دریاچه ارومیه و مدیران کل دستگاههای اجرایی مربوطه در استان گفت:12 راهکار اجرایی برای افزایش سطح آب دریاچه ارومیه در اولویت برنامه های ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه قرار گرفته است.

وی اصلاح الگوی کشت، اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات، مقابله با برداشتهای غیر مجاز، تجمیع و ساماندهی چاههای کشاورزی، برنامه ریزی برای بارورسازی ابرها، کشت نهال ها و درختچه های مقاوم به کم آبی و جایگزینی با کشت های آببر و آغاز مطالعات طرح کاهش تبخیر از سطح دریاچه را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین به اجرای برنامه های فرهنگی در سطح استان و افزایش مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد بخصوص در حوضه جنوبی آبریز دریاچه اشاره کرد و افزود: 28 پروژه فرهنگی در کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه به تصویب نهایی رسیده است كه با همکاری مدارس، داشنگاهها، گروههای مردمی و مجامع فرهنگی در استان به اجرا در می آیند.

بهادری به افزایش مشارکت های مردمی در اجرای طرح های نجات بخشی دریاچه نیز اشاره کرد و گفت: با افزایش آگاهی مردم نسبت به وضعیت دریاچه و برنامه های دولت برای نجات آن شاهد مشارکت بیش از پیش مردم با مسئولین در پیشبرد طرح ها بخصوص در مدیریت و کاهش مصرف آب در بخش های عمومی و کشاورزی هستیم.

وی در ادامه در خصوص آخرین گزارش های رسیده از سطح تراز دریاچه نیز گفت: سطح تراز آبی دریاچه با ارتفاع 1270.60 متر از سطح ابهای آزاد در مقایسه با سال گذشته 5 سانتی متر و نسبت به مهرماه امسال 45 سانتی متر افزایش سطح دارد که علاوه بر تاثیر بارشهای فصلی نتیجه اقدامات انجام شده در لایروبی انهار و مدیریت مصرف آب بخش های کشاورزی می باشد.

در ادامه این جلسه مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارشی از میزان اعتبارات تخصیص یافته به پروژه های مصوب ستاد ملّی احیای دریاچه از محل این اعتبارات ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز