یازدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان غربی تشکیل شد

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۳:۵۴:۴۳
کد خبر: ۲۵۵۴۰۸
یازدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان غربی تشکیل شد
رادفر: ادعای حل تمام این مشکلات را نمی کنیم ولی هدفمان گام برداشتن برای حل پاره ای از مشکلات در حد توان است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در یازدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که پیش از ظهر امروز در سالن همکف استانداری برگزار شد، با محکوم نمودن اهانت های اخیر برخی از دشمنان اسلام بر ساحت مقدس حضرت محمد (ص) گفت: این گونه حرکات و اهانت ها ناشی از سناریوهایی است که برای جلوگیری از رشد فرهنگ و تفکر اسلامی در غرب صورت می گیرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: در کشورهای غربی گرایش به اسلام افزایش یافته و دشمنان را برآن داشته تا به هر طریقی با اسلام و فرهنگ اسلامی مخالفت کنند.

رادفر در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در جامعه بخصوص مشکلات مرتبط با جوانان گفت: ادعای حل تمام این مشکلات را نمی کنیم ولی هدفمان گام برداشتن برای حل پاره ای از مشکلات در حد توان است.

وی ازدواج را یکی از عمده مشکلات جوانان و جامعه برشمرد و گفت: نمی توان در کوتاه مدت تمام مشکلات مرتبط با آن را حل نمود چرا که اگر در این خصوص بصورت سریع تصمیم گیری شود عواقب و مشکلاتی را در آینده در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از ادغام سازمان جوانان و اداره کل ورزش گفت: ادغام این دو سازمان تصمیم درستی نبود چرا که نگاه فقط ورزشی است و از پرداختن به مسائل جوانان در بیشتر موارد غفلت می شود.

رادفر اضافه کرد: مهمترین هدف ستاد ساماندهی امور جوانان، سیاست گذاری، تصمیم گیری و نظارت بر حوزه جوانان است که برای این کار کارگروه های تخصصی می بایست تشکیل و فعالیت کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری نیز در این جلسه به گزارش برخی ادارات و نهادها در خصوص مسائل مربوط به اشتغال و ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رویکرد مشکل اشتغال، سرمایه گذاری ناکافی در حوزه صنایع دستی داشته است علاوه بر این می توان با استفاده از ظرفیت گردشگری و با فعال سازی موضوع گردشگری برای بخش عمده ای از جوانان زمینه اشتغال مناسب ایجاد کرد.

عطاپور مهمترین مشکلات جوانان را اشتغال ، ازدواج و مسکن ، عدم تناسب بین رشته های دانشگاهی و نیاز جامعه و بازار کار، برخورد کلیشه ای با مسائل و مشکلات جوانان ، نبود مطالعات و پژوهش های علمی در حوزه جوانان عنوان کرد و گفت: نگاه به مسائل و مشکلات جوانان باید نگاهی برنامه محور، توانمندساز و نگاه فرابخشی باشد.

در ادامه این جلسه مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد به بیان اقدامات خود در خصوص ازدواج و طلاق به همراه موانع و چالش های موجود و دانشگاه ارومیه به نمایندگی از دانشگاهها به ارائه گزارشی در خصوص بررسی موانع و چالش ها و مشکلات ازدواج دانشجویی پرداختند.

نظر شما