دکتر کلانتری:

امیدواری‌ها برای احیای دریاچه ارومیه بیشتر شده است

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۵:۴۱:۱۸
کد خبر: ۲۶۰۵۲۸
امیدواری‌ها برای احیای دریاچه ارومیه بیشتر شده است
دکتر کلانتری:‌ امیدواری ها برای احیای دریاچه ارومیه بیشتر شده است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در جلسه مشترک با نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو ستاد احیاء دریاچه در استانهای آذربایجان غربی و شرقی در شهرستان مراغه برگزار شد، گفت: به رغم اینکه زمان برای نجات دریاچه به تاخیر افتاده و در شرایط بسیار بحرانی دریاچه قرار داریم با توجه به اهتمام جدی ریاست جمهوری وتلاش مجموعه دولت و دستگاههای اجرایی در استانها و همچنین همکاری و مشارکت مردم در به اجرا درآمدن طرح این ستاد امیدواری برای نجات این دریاچه بیشتر شده است.

کلانتری افزود: پدیده انتشار ریزگردها یکی از مشکلات جدی استانهای حاشیه دریاچه است که با تاکیدات ریاست جمهوری اقدامات لازم برای کنترل و کاهش انتشار این ریزگردها در سال آینده را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به مشارکت تمامی نهادهای داخلی و بین المللی در تدوین برنامه احیای دریاچه ارومیه افزود:با توجه به علاقمندی سازمان فائو به همکاری در این زمینه ابعاد این همکاری را پس از بررسی در کمیته راهبردی این ستاد در 2 هفته آینده اعلام می کنیم.

سرج ناکوزی نماینده سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های دولت و حمایت های ریاست جمهوری ایران در اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه نماد و سمبلی است برای تمام ملت ایران و همه ما در مقابل مردم و ملت ایران مسئولیم تا مانع خشکی دریاچه شویم.

وی افزود: تلاش و همراهی مردم در روند برنامه های احیاء موجب دلگرمی است و این احساس مسئولیت و همراهی در تمامی سطوح اجرایی و اجتماعی مشهود است.

ناکوز ادامه داد: فائو بعنوان یک سازمان بین المللی در کنار دولت و مردم ایران برای نجات دریاچه ارومیه قرار دارد.

در ادامه نمایندگان فائو از طرح کنترل ریزگردهای در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه در روستای خاصه لو از توابع آذربایجان شرقی و بند انحرافی صوفی چای واقع در پایین دست سد علویان در آذربایجان شرقی بازدید کردند.

نظر شما