مدیر کل مدیریت بحران استان خبر داد:

وقوع بیش از ۲۹۰ زلزله در سال جاری در استان آذربایجان غربی

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۶:۲۹:۳۸
کد خبر: ۲۶۴۹۴۰
وقوع بیش از ۲۹۰ زلزله در سال جاری در استان آذربایجان غربی
برای جلوگیری از به وجود آمدن آثار زیان بار حوادث بخصوص در زمینه زلزله توجه ویژه مسئولین و آحاد مردم به مقوله زلزله و راهکارهای مقابله با آن بسیار ضروری است.

مدیر کل مدیریت بحران استان درسمینار دو روزه ریزپهنهبندی لرزهای شهر ارومیه گفت:زلزله،سیل، لغزش لایه های زمین،خشکسالی،تگرگ و صاعقه از مهمترین حوادث طبیعی سال 93 در استان آذربایجان غربی است.

امیر عباس جعفری با اشاره به وقوع بیش از 290 زلزله در سال جاری در استان آذربایجان غربی و در حوزه 100 کیلومتری استان و به رویداد 4 زلزله با بزرگی بیش از 4 ریشتر افزود: برای جلوگیری از به وجود آمدن آثار زیان بار حوادث بخصوص در زمینه زلزله توجه ویژه مسئولین و آحاد مردم به مقوله زلزله و راهکارهای مقابله با آن بسیار ضروری است.

وی مسکن را بخش محرک تولید در جوامع دانسته و گفت: نیمی از ثروت خانوارهای جوامع توسعه یافته را مسکن تشکیل می دهد واهمیت ساخت و ساز مسکن مقاوم در برابر زلزله بخاطر حفظ سرمایه های ملی و دارایی های خانواده و طبق آموزه های ایرانی و اسلامی، مسکن به عنوان مامن، محل آسایش و آرامش اعضای خانواده از جایگاه خاصی برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران با توجه به مقاوم سازی بیش از 33درصدی منازل روستایی افزود: کلیه دستگاههای مرتبط، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهری و روستایی، اعضای نظام مهندسی و کلیه آحاد مردم، توجه به مقاوم سازی مساکن روستایی و شهری را با جدیت بیشتر دنبال کنند.

توجه به استفاده از مصالح استاندارد و تجهیزات ساختمان سازی با همکاری و نظارت اداره کل استاندارد، تلاش در جهت بهره مندی از افراد متخصص و آموزش دیده در زمینه ساخت و ساز توسط اداره کل فنی و حرفه ای، انجام مطالعات ریز پهنه بندی در تمام شهرهای استان، ایجاد و راه اندازی 10 ایستگاه لرزه نگاری در سطح استان با پیشرفت فیزیکی 30درصد ، از دیگر موارد مطرح شده توسط مدیر کل مدیریت بحران استان در این همایش بود.

نظر شما