با حضور فرماندار ارومیه انجام شد

آغاز رسمی عملیات اجرایی ایستگاه اول طولانی‌ترین تله‌كابین دنیا در ارومیه

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۲:۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۳۷۸۷
آغاز رسمی عملیات اجرایی ایستگاه اول طولانی‌ترین تله‌كابین دنیا در ارومیه
عملیات اجرایی ایستگاه اول طولانی ترین تله كابین دنیا در ارومیه رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ارومیه، امروز با حضور ابراهیمی فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاكر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان، عملیات اجرایی ایستگاه اول تله كابین ارومیه به طور رسمی آغاز شد.

این پروژه توسط بخش خصوصی و با حمایت های بانكی جمعا به طول 1710 متر و با اعتباری بالغ بر یكصد میلیارد ریال در صورت طی روند عادی در شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه شامل 10 دكل و 12 ایستگاه، محوطه سازی، پارك و امكانات تفریحی است كه از مسیر روستای جانوسلو به طرف روستای بند بصورت رفت و بر گشت است.

درباسی رییس هیأت مدیره این پروژه در گزارشی كه در آغاز این مراسم ارایه کرد گفت: 50 درصد اقلام و وسایل مورد نیاز این پروژه از طریق كشور تركیه وارد شده و مابقی هم در روزهای آینده وارد خواهد شد.

به گفته وی روند پیشرفت فیزیكی این پروژه هم اكنون 30 درصد است.

ابرهیمی فرماندار ارومیه نیز با تقدیر از تلاشگران این پروژه با اعلام اینكه فرمانداری از زمینه های ایجاد فرصت های اشتغال زایی و سرمایه گذاری در ارومیه حمایت می كند، گفت امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در این منطقه، این پروژه به موقع به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

بر اساس گزارش برنا کلنگ مرحله اول از نخستین فاز طولانی ترین تله کابین دنیا و زیرمجموعه مجتمع های تفریحی و گردشگری با حضور وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان اجرایی استان روز شنبه شش شهریور ماه 89 در منطقه جانویسلو ارومیه به زمین زده شده بود.

مرحله اول از نخستین فاز طرح تله کابین ارومیه، از جانوسلو تا کوه سیر در مسیری به طول چهار هزار و 125 متر احداث می شود و ایستگاه جانوسلو با ارتفاع یک هزار و 500 متر از سطح آبهای آزاد دنیا را به ایستگاه کوه سیر با ارتفاع دو هزار و 230 متر متصل خواهد کرد.

همچنین سرعت تله کابین در این مسیر شش متر برثانیه خواهد بود و 86 کابین شش نفره ظرفیت حمل دو هزار نفر در ساعت ایجاد و مدت انتقال گردشگر در این مسیر 17 دقیقه خواهد بود.

فاز اول این طرح در مسیری به طول 8.5 کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول 12 کیلومتر و فاز سوم ازسد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول 15.5 کیلومتر احداث می‌شود که با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال و 120 میلیون یورو توسط بخش خصوصی و با مشارکت دو شرکت ایتالیایی و ترکیه ای احداث می شود.

کار احداث طولانی ترین تله کابین دنیارا شركت گردشگری هزاره غرب ارومیه به عهده دارد که این شرکت در سال 1387 در زمینه انجام پروژه های صنعت گردشگری در استان آذربایجان غربی (ارومیه) فعالیت می کند.

این شركت با همكاری مجموعه ای از شركت های فنی و مهندسی داخلی و خارج از كشور در صدد احداث 2 پروژه عظیم و مطرح در سطح دنیا است.

یك پروژه مربوط به احداث 15 خط تله كابین و اتوبوس هوایی در مسیری به طول 36 كیلومتر همراه با مجتمع های تفریحی از ارتفاعات منطقه جانوسلو تا پیست اسكی خوشاكو است و هدف آن احیای روح گردشگری استان و جذب مسافر و توریست بیشتر و در نتیجه اشتغالزایی و توسعه اقتصاد ثابت در ارومیه است.

پروژه دوم در منطقه نمونه گردشگری سوله دوكل و دریاچه دالامپر بر قرار خواهد بود، كه این منطقه زیبا و بكر در آذربایجان غربی با حمایت مسوولان استان و حفظ طبیعت زیست محیطی با احداث، مجتمع های گردشگری و تفریحی همراه با یك خط تله كابین و یك خط تله سیژ اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز