امام جمعه خوی:

اجتناب از شعارگرایی وظیفه همگانی است

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۰۷
اجتناب از شعارگرایی وظیفه همگانی است
امام جمعه خوی اجتناب از شعارگرایی را وظیفه همگانی و به‌ویژه مسوولان دانست و بر پرهیز جدی از این امر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوی، امروز مردم مؤمن و خداجوی شهرستان خوی نماز عبادی سیاسی جمعه را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شكوری اقامه كردند.

خطیب نمازجمعه خوی در خطبه اول ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی به اولین خطبه پیامبر اسلام(ص) در نماز جمعه اشاره کرد که آن حضرت می فرماید تقوی برای انسان یاوری راستین برای دستیابی به آرزوهاست و کسیکه امورات میان خود و خدایش را اصلاح نماید توشه ای برای روز اخرت و نیازمندی او خواهد شد.

وی در ادامه در شرح جمله «اَبوابَ الایمان» از زیارت جامعه کبیره، اهل بیت رسول خدا(ص) را به عنوان دروازه های ایمان معرفی کرد و گفت: تنها راه شناخت معارف دینی و رسیدن به اعتقاد و ایمان واقعی، پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع) و پذیرفتن ولایت آنان است چراکه پیامبر خدا(ص) در حدیثی فرمود من و اهل بیتم دروازه های خداوندیم که انسان ها از آن وارد می شوند و همه به وسیله ما هدایت می شوند.

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، به ویژگی های آن حضرت اشاره کرد و افزود: ایثار، شهامت، ولایت مداری، قاطعیت در مواضع، کوبیدن ستم و ستمگران، عبودیت در برابر خداوند، تحمل شداید و مصایب، پرستاری از بیماران و سرپرستی اسیران کربلا از جمله ویژگی های بارز آن بزرگوار به شمار می رود و می توان گفت نقش حضرت زینب(س) در حماسه کربلا به قدری مهم و سرنوشت ساز بود که بزرگان از ایشان به عنوان شریکة الحسین(ع) یادکرده اند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های شبانه روزی پرستاران خاطرنشان کرد: ویژگی های حضرت زینب(س) بهترین الگو برای پرستاران نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام شکوری در ادامه با گرامیداشت روز فناوری هسته ای و سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به دلیل پیشرفت های چشمگیر در زمینه های سیاسی، فرهنگی، علمی، فناوری هسته ای و روابط بین الملل به مرحله ای رسیده است که در تمامی موضوعات حساس و سرنوشت ساز منطقه ای و جهانی نقش ایفا می کند و بخش مهم این موفقیت ها در سایه قطع رابطه با آمریکا و در نهایت تحمل محاصره اقتصادی استکبار جهانی به وجود آمده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی، در بیان ویژگی های جانشین ستاد كل نیروهای مسلّح اضافه کرد: شجاعت، ولایت مداری، ایثارگری، ساده زیستی، دمیدن روح معنویت در کالبد ارتش و ایجاد وحدت میان نیروی های مسلح در دوران مقدس را می توان از جمله ویژگی های بارز آن شهید بزرگوار برشمرد.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان با اشاره به موضوع جهاد اقتصادی تصریح کرد: مخاطبان رهبر فرزانه انقلاب در موضوع جهاد اقتصادی عموم مردم و مسؤولان نظام به ویژه صاحبان کارخانه ها، صنعتگران، کشاورزان، دامداران، باغداران، تجّار، بازاریان و تعدادی از وزارتخانه ها، مجموعه ها و کسانی هستند که فعالیت های اقتصادی دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: همه باید به دور از شعارگرایی به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی مقدمات و زمینه های اجرایی کردن انتظارات رهبر معظم انقلاب را فراهم سازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز