والی وان تركیه در صدر هیأتی به خوی سفر كرد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۲۰:۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۲۷
والی وان تركیه در صدر هیأتی به خوی سفر كرد
والی وان تركیه در صدر هیئتی سیاسی امنیتی به شهر خوی در شمال آذربایجان غربی سفر كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوی، امروز چهل و نهمین كمیته فرعی و امنیتی خوی – وان بین فرماندارخوی و والی وان تركیه در محل فرمانداری خوی برگزار شد.

دراین نشست غلامحسین عمّاری فرماندار خوی ریاست هیئت ایرانی و مونیر كارال اوغلو والی وان ریاست هیئت ترك را برعهده داشتند.

غلامحسین عمّاری از كشور تركیه بدلیل مشتركات دینی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، بعنوان كشور مسلمان و دوست و برادر یادكرد و انتخابات مجلس تركیه را به والی وان تبریك گفت.

وی بر ارتقای همكاری اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی تاكید كرده و افزود : زمینه های گردشگری، سرمایه گذاری و همكاری مشترك بین دانشگاهها، مسایل فرهنگی و ورزشی در شهرستان خوی فرتاهم است .

فرماندارخوی بازگشایی مرز رازی – كاپی كوی را هدیه بزرگ و برخواسته از اراده مسوولین رده بالای دو كشور عنوان و خاطر نشان كرد: مردم دو كشور از ثمرات و بركات این گشایش در آینده نزدیك بهره مند خواهند شد و این موضوع در ارتقاء سطح معیشتی مردم دو سوی مرز موثر خواهد بود.

عمّاری برقراری امنیت پایدار در مرزها را زمینه بسیار مساعدی برای توسعه مبادلات مرزی عنوان و بر همكاری متقابل در این زمینه ها تاكید كرد.

مسوولین هیئت های ایرانی و تركیه در این نشست و در فضایی صمیمی با اشارره به نارسایی های موجود در مزر جدید الافتتاح رازی – كاپی كوی به برپایی نشست های دوره ای مسوولین مرزی در راستای رفع مشكلات فراروی تاكید كردند.
 
در ادامه جلسه به منظور جلوگیری از ایجاد صف های طولانی خودروها در دو طرف، فرماندارخوی و والی وان بر روان سازی تردد مسافرین و حضور به موقع نیروهای كمرگ و پایانه تاكید كردند.
 
تبادل هیئت های ورزشی، گردشگری، فرهنگی و تجاری از جمله مواردی بود كه مورد تاكید و توافق قرار گرفت.

همچنیبن والی وان تركیه خواستار اتمام هرچه سریعتر جاده خوی – قطور شد و خاطر نشان كرد كه انشاءاله پس از اتمام عملیات جاده خوی - قطور، برنامه باشكوهی با توافق طرفین در دو طرف ترتیب داده خواهدشد.

والی وان تركیه در راس هیئیتی روز جاری برای شركت در چهل و نهمین جلسه كمیته فرعی و امنیتی به شهرستان خوی سفر كرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز