امام جمعه خوی:

معرفی چهره واقعی اسلام استفاده از ابزارهای نوین را طلب می‌كند

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۹:۵۵:۲۰
کد خبر: ۵۷۵۷۹
معرفی چهره واقعی اسلام استفاده از ابزارهای نوین را طلب می‌كند
امام جمعه خوی معرفی چهره واقعی اسلام را مستلزم استفاده از ابزارهای نوین دانست.

خطیب نمازجمعه خوی در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه مردم به رعایت تقوی با تمسّک به یکی از خطبه های نمازجمعه امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: آن بزرگوار در بیان آثار و برکات تقوا می فرماید: تقوا موجب رهایی انسان از فتنه ها و پیدا کردن قدرت تشخیص حق از باطل، خلود و جاودانگی انسان در بهشت و سکونت در جایگاه ویژه رحمت الهی می شود.

وی در ادامه با شرح فقراتی از زیارت جامعه کبییره «محالّ معرفة الله» خاطرنشان کرد: بزرگترین نقش امام در جامعه ایجاد ارتباط میان خلق و خالق و معرفی خداوند است و از روایات استفاده می شود که امام نشانه بین خدا و مخلوقات او است و شناخت خدا تنها از طریق شناخت امام زمان واجب الاطاعة ممکن است.

خطیب در ابتدای خطبه دوم سالروز تشکیل جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی، سالگرد وفات حضرت زینب(س)، سالگرد شهادت دکتر چمران، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را به عنوان مناسبت های مهم هفته جاری برشمرد.

وی در ادامه با تمسک به روایتی کشاورزان را گنجینه های جامعه معرفی کرد و گفت: کشاورزان بذری پاک و حلال می کارند و خداوند عزّوجل آن را به بار می آورد و در روز قیامت از جایگاه ویژه برخوردار شده و با عنوان « مبارک » خوانده خواهند شد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به نقش سرنوشت ساز حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا که از ایشان با عنوان «شریکة الحسین (ع)» نام برده می شود خاطرنشان کرد: فرمایش امام زین العابدین (ع) در جریان خطبه کوفه به حضرت زینب(س) که « اَنْتِ بِحَمْدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ » در تبیین جایگاه رفیع آن بزرگوار کافی است.

وی در بخش دیگری از خطبه موضوع تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را از جمله موضوعات اساسی و سرنوشت ساز جامعه کنونی عنوان و بیان کرد: معرفی چهره واقعی اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت(ع)، استفاده بهینه از تمامی ابزارها و روش های مورد نیاز تبلیغی، مبارزه با فرهنگ های وارداتی و همچنین توجه جدی به قشر جوان از جمله ضرورت های اولیه تبلیغات در عصر کنونی به شمار می رود که لازم است مبلّغین جامعه اسلامی در سرلوحه فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی دینی خود قرار دهند.

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه بیانات مقام معظم رهبری مدظله در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد بررسی قرار داد و گفت: فرمایشات راه گشا و مهم رهبر معظم انقلاب در آغاز کار ترکیب جدید شورای انقلاب فرهنگی لازم است مورد توجه عموم مردم به ویژه حوزویان، دانشگاهیان و خود اعضای محترم شورا قرار بگیرد.

وی در ادامه توصیه به سیاستگذاری راهبردی، توجه به نخبگان و ترویج نخبگی، مقابله با تهاجم فرهنگی استبکار، توجه جدی به موضوع تعلیم و تربیت، خانواده و ارتباطات اجتماعی، رسوخ دادن باورها و عقاید به عمق جان مردم به ویژه جوانان و درنهایت از بین بردن زمینه های گناه در جامعه را از جمله توصیه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.

حجت الاسلام شکوری در بخش پایان خطبه با تمجید از انتشار گزارش مستند «الماسی برای فریب» از سیمای جمهوری اسلامی اظهار داشت: این اقدام شجاعانه سربازان گمنام امام زمان(عج) و چند اقدام قبلی که از طریق رسانه ها منعکس شد نشان از ابهت و عظمت دستگاه امنیتی نظام جمهوری اسلامی دارد و ثابت کرد نیروهای امنیتی و جاسوسی استکبار در مقابل نیروهای اطلاعاتی ایران در اوج ضعف و درماندگی قرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: با پخش این فیلم علی القاعده اپوزیسیون خارج از کشور به این نتیجه خواهد رسید در برابر اقتدار اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی نه خودشان و نه اربابانشان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

امام جمعه خوی در پایان قدرت اخلاص و معنویت را رمز موفقیت و عظمت دستگاه امنیتی نظام جمهوری اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: عامل اصلی درماندگی استکبار و عوامل آنها در مقابله با دستگاه اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت معنویت و اخلاص سربازان گمنام امام زمان(عج) می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز