با معرفی نفرات برتر؛

جشنواره منطقه ای نسلی از آفتاب به کار خود پایان داد

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۸:۰۴:۵۳
کد خبر: ۵۸۷۹۲
جشنواره منطقه ای نسلی از آفتاب به کار خود پایان داد
جشنواره منطقه ای نسلی از آفتاب، با معرفی نفرات برتر در آذربایجان‌غربی به‌کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ارومیه، صبح امروز با برگزاری اختتامیه و معرفی نفرات برتر دو بخش دانش آموزی و آزاد، جشنواره منطقه ای نسلی از آفتاب با موضوعات دینی و اجتماعی به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره نسلی از آفتاب و رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به ارسال 685 اثر در بخش آزاد و 300 اثر در بخش دانش آموزی، مهمترین دستاورد این جشنواره را کشف استعدادها و بازتولید موضوعات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

نوروزی ادامه داد: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و قزوین آثار خود را به مرکز جشنواره در شمالغرب کشور در ارومیه ارسال کردند که داوران جشنواره در بخش های عکس، گرافیک، فیلمنامه، نمایشنامه، داستان نویسی، نقاشی، شعر و مقاله به قضاوت پرداخته اند.

وی با تاکید بر اینکه هفت هزار ساعت کار فرهنگی در قالب 685 اثر ارسالی به جشنواره صورت گرفته است، افزود: بخشی از آثار در 6 جلد منتشر و توزیع شده است.

محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در آیین اختتامیه این جشنواره به توانمندی های هنرمندان و نویسندگان استان اشاره کرد و گفت: باید جشنواره نسلی از آفتاب در کشور بیشتر معرفی شده و فراگیر شود.

وی این استان را در بسیاری از هنرها سرشناس دانست و گفت: از جمله این هنرها، خوشنویسی و موسیقی عاشیقی است که در قزوین و جمهوری آذربایجان به ثبت رسمی رسیده اند.

کریمی ابراز امیدواری کرد که فراخوان دور عبدی از تیرماه آغاز و در دوم بهمن سالجاری اختتامیه آن برگزار شود.

جشنواره نسلی از آفتاب از دهه فجر 89 آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا آخر اردیبهشت ماه امسال بود که امروز آیین اختتامیه آن برگزار شد.

نظر شما