عضو شورای شهر ارومیه:

دولت و مجلس در کلانشهر بودن ارومیه اختلاف دارند

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۸۳
دولت و مجلس در کلانشهر بودن ارومیه اختلاف دارند
عضو شورای شهر ارومیه گفت: دولت و مجلس در کلانشهر بودن ارومیه اختلاف دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه لطیفه مبین، عضو شورای این شهر گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر کلانشهر شدن شهرستان ارومیه این شهر در ردیف کلانشهر ها قرار گرفت که امسال این موضوع با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شد.

وی ادامه داد: از ابتدای انتخاب شهر ارومیه به عنوان کلانشهر مخالفت های بسیاری وجود داشت که اختصاص نیافتن بودجه دولتی در سال 89 به این شهر از جمله این مخالفت ها بودند؛ اما شورای شهر ارومیه در مقابل این موضع گیری ها مقاومت می کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه اظهار کرد: نتیجه این مخالفت ها تبدیل شهرستان ارومیه از کلانشهر به بزرگ شهر بر اساس مصوبه مجلس بود در حالی که هم اکنون این شهر با استناد به مصوبه دولت کلانشهر است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نادیده گرفتن اقدامات شورای شهر ارومیه در توسعه این شهر گفت: تا کنون طرح های مختلفی از سوی این نهاد به بهره برداری رسیده است و اکنون طرح های عمرانی مختلفی در دست انجام قرار دارد در حالی که افتخار متولی بودن این طرح ها نصیب دستگاههایی می شود که کمترین نقش را در اجرای آن داشتند.

وی تصریح کرد: ناشناخته بودن اقدامات مجموعه شهرداری در توسعه شهر ارومیه باعث شده است مردم اعتماد کمتری به این مجموعه داشته باشند و از پرداخت عوارض خودداری کنند.

وی بیشترین هزینه اجرای طرح تقاطع غیر هم سطح قویون را مربوط به آزاد سازی املاک اطراف این طرح دانست و یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی این طرح بدون برنامه ریزی و انجام آزادسازی ها افزایش نجومی قیمت املاک اطراف این طرح را موجب شده است به طوری که تا کنون 20 میلیارد تومان هزینه شده است؛ ولی هزینه عملیات عمرانی کل طرح 12 میلیارد تومان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز