استاندار آذربایجان غربی

جانبازان نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران هستند

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۶:۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۷۸۰
جانبازان نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران هستند
استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز جانبازان نماد مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی در ضیافت افطاری جانبازان بالای 70 درصد شهرستان ارومیه گفت: ما امروز مدیون جانبازی، ایثارگری و ایستادگی جانبازان سرافراز این مرز و بوم و خانواده های آنها هستیم.

جلال زاده افزود: در سرکشی هایی که به جانبازان پر افتخار استان می کنیم مشاهده می شود که در رنج و مشکلی که در اثر مقاومت از این مرز و بوم متحمل شده اند خانواده های آنها نیز دوشادوش آنها گام برداشته اند و در حماسه آفرینی های جانبازان سهم بسزایی داشته اند.

وی اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که جانبازی و جانفشانی در خون هر ایرانی هست و هر کس به سهم خود در این بین ایفای نقش می کند.

او خاطر نشان کرد: تمامی ایرانیان در سه دهه اخیر نشان داده اند که هر زمان که احساس شده که به حضور و نقش آفرینی آنها در صحنه های مختلف جامعه نیاز است انها با درک شرایط در صحنه حاضر شده و حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب نشان داده اند.

وی تصریح کرد: در این راستا نیز شاهد بوده ایم که تعدادی شهد شیرین شهادت را نوشیدند، عده ای اسیر شدند و عده ای نیز به درجه جانبازی رسیدند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امروز جانبازان نماد مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران هستند گفت: بعد از گذشت 32 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هم مردم و هم مسئولان نشان داده اند که ارزش و جایگاه رفیع جانبازی همچنان مستدام است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور در رابطه با استثنا بودن انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ایشان در این سخنان اعلام کردند که یکی از دلایل این استثنا بودن این است که انقلاب ایران بعد از سه دهه از ارزش ها و آرمانهای خود منحرف نشده و ارزش انقلاب و اسلام و آرمانهای مقدس امام راحل و شهدا همچنان پا برجاست.

جلال زاده افزود: در راستای عمل به این آرمانها و ارزش ها امروز جانبازان در کشور عزیز شمرده می شوند و این یکی از الطاف بزرگ الهی است.

وی حضور جانبازان سرافراز در جامعه را منشا خیرات و برکات زیادی دانست و گفت: جانبازانی که با ضایعه جنگی زندگی می کنند اثر وضعی در جامعه دارند و وزنه سنگینی برای جامعه محسوب می شوند و همین موضوع نیز در پیشرفت و توسعه روز افزون ایران اسلامی تاثیر بسزایی دارد. 

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نعمت جانبازی افتخار بزرگی است که از سوی خداوند نصیب جانبازان شده است اظهار کرد: ما در ملاقات با جانبازان عزیز استان از آنها روحیه و الگوی راه می گیریم و ملاقات با شما عزیزان نه برای رفع تکلیف بلکه به عنوان یک نیاز برای مسئولان مطرح است تا انگیزه خدمتگزاری به ایران اسلامی افزایش یابد.

نظر شما