افزایش سهم محصولات صنعتی آذربایجان‌غربی در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۶:۱۹:۵۶
کد خبر: ۷۲۷۸۲
افزایش سهم محصولات صنعتی آذربایجان‌غربی در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی
استاندار آذربایجان غربی از افزایش سهم محصولات صنعتی آذربایجان غربی در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بر افزایش سهم محصولات صنعتی استان در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی استان تاکید کرد و گفت: باید با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راهکارهای لازم برای افزایش این میزان سهم بررسی شود.

جلال زاده با اشاره به اینکه سهم قابل توجهی از تسهیلات بانکی استان به بخش صنعت اعطا می شود افزود: در این راستا انتظار داریم بخش خصوصی در حوزه صادرات کالاهای غیر نفتی استان فعالانه وارد عرصه شود.

وی توسعه صادرات غیر نفتی را از اولویت های مهم مدیریت استان عنوان کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از مزیت هم مرزی با سه کشور خارجی و نزدیکی به بازارهای اروپایی و همچنین برخورداری از پتانسیل های زیاد در بخش کشاورزی و صنعتی قابلیت افزایش میزان صادرات کالاهای غیر نفتی را در حد قابل توجهی دارا می باشد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین شناسایی بازارهای جدید برای عرضه کالاهای تولیدی استان را در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی از استان مهم ارزیابی کرد و گفت: بخش خصوصی باید علاوه بر حضور در بازارهای موجود کشورهای همجوار، برای حضور در بازارهای جدید در نقاط مختلف دنیا نیز برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

جلال زاده افزود: برای حضور کالاهای تولیدی استان در بازارهای کشورهای اروپایی نیازمند افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و همچنین بهره گیری از روش های جدید بسته بندی و کاهش قیمت تمام شده هستیم.

وی مشارکت و هماهنگی بخش خصوصی و دستگاه های دولتی استان را در این زمینه خواستار شد و گفت: اعضای کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با تشکیل کمیته های فرعی مسایل مربوطه را به صورت کارشناسی بررسی و روند امور را تسریع دهند.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه های مختلف اقتصادی استان در کشورهای ترکیه و ارمنستان در ماه های آتی خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز