معاون وزیر کار در گفت‌وگو با برنا در البرز

طرح دورکاری، بیکاری و عدم اشتغال محسوب نمی‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۷
طرح دورکاری، بیکاری و عدم اشتغال محسوب نمی‌شود
معاون وزیر کار با اشاره بر لزوم اجرای طرح دورکاری کارمندان از تهران گفت: اجرای این طرح به معنای بیکاری و عدم اشتغال افراد محسوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از استان البرز، ابراهیم نظری جلالی ظهر امروز در حاشیه حضور در اداره کل کار و امور اجتماعی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: هم اکنون طرح دورکاری کارمندان در حال اجراست و اگر به طور درست و صحیح اجرا شود، به نفع کارگران و کارکنان است.

وی با اشاره به توسعه اشتغال در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در اجرای طرح دورکاری کارکنان از امتیازات و تسهیلات ویژه ای بهره مند می شوند.

این مسوول با اشاره به شایعه موجود بین کارکنان برخی از ادارات مبنی بر اخراج و عدم اشتغال آنها پس از دورکاری اعلام کرد: هرگونه شایعه در این مورد به طور جدی تکذیب می شود.

نظری جلالی با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور یادآور شد: دورکاری به هیچ وجه بیکاری نیست، اگر این طرح به درستی اجرا شود هم به نفع کارکنان است و هم باعث رشد وتوسعه کار این بخش می شود.

معاون وزیر کار اعلام کرد: کارمندانی که در طرح دورکاری شرکت می کنند، از از امتیازات بیشتری برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری نیز جزو مشاغل سخت محسوب می شود بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته تعدادی از روزنامه نگاران از این تسهیلات بهره مند شدند.

این مسوول در مورد اصلاح قانون کار گفت: در این راستا و در مورد مشاغل سخت و زیان آور مقرر شد که در استان ها تفویض اختیار انجام شود تا کمیته های استانی به صورت متمرکز، ویژه و با سرعت بیشتری اقدامات را انجام دهند.

نظری جلالی با اشاره به قانون کار برای تمامی کارگران افزود: حتی افرادی که یک ماه در مشاغل سخت مشغول به کار شوند، نیز باید مشمول این قانون شوند و تسهیلات به آن ها ارائه شود.

نظر شما