تشکیل چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی روستایی البرز

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۳۲۳
تشکیل چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی روستایی البرز
حدود 3 درصد از بودجه دهیاری ها، بودجه فرهنگی بشمار می رود که جهت اجرای برنامه های بومی و منطقه ای اختصاص داده شده است.


به منظور هماهنگی و برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی در روستاها، چهارمین جلسه شورای فرهنگی روستایی استان با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط و به میزبانی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد.

آرش بهادری در« چهارمین جلسه شورای فرهنگی روستایی استان» با اعلام گزارش کارهای فرهنگی انجام شده در سطح استان، گفت: حدود 3 درصد از بودجه دهیاری ها، بودجه فرهنگی بشمار می رود که جهت اجرای برنامه های بومی و منطقه ای اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام نوری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان دسترسی به امکانات فرهنگی و رفع نیازهای روستاییان را از عوامل تأثیرگذار در عدم مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها برشمرد.
وی اعلام کرد: جهت کمک به ارائه محصولات روستایی در مصلی های شهرستان های استان و تخصیص غرفه، تفاهم نامه ای مشترک امضا شود.

نماینده سازمان ورزش و جوانان استان نیز گفت: به منظور توسعه فعالیتهای ورزشی مقرر شد که اداره مکان ها و سالن های ورزشی به دهیاری ها و هیات امنایی که از طریق اداره کل ورزش و جوانان تعیین میشود، واگذار گردد.

همچنین پیشنهاد شد تا با رعایت موارد قانونی، دهیاری ها در تکمیل پروژه های ورزشی روستایی همکاری داشته باشند.

وی اعلام کرد: تجمیع بازی های بومی و محلی و گسترش آن، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تشکیل تیم پژوهشی از جمله فعالیتهای سازمان ورزش و جوانان در حوزه روستایی است.

وی افزود: استان البرز در برخی ورزشها که در حوزه روستایی گستره بیشتری دارد، همچون چوگان و اسب سواری پتانسیل فراوانی جهت سرمایه گذاری و پیشرفت دارد و هم اینک نیز از جهت تعداد باشگاه سوارکاری در کشور پیشتاز است.

ایجاد دو کتابخانه سیار که حوزه عمل آن عمدتا روستاهای استان خواهد بود، وعده ای بود که حجه الاسلام فلاح مدیرکل نهاد کتایخانه های عمومی استان تحقق آن را در آینده ای نزدیک نوید داد.

همکاری با دانشگاه علمی کاربردی در خصوص ایجاد رشته های مرتبط و مساعدت جهت جذب جوانان روستایی در مقاطع تحصیلی این دانشگاه، تقویت و توسعه کتابخانه های عمومی، تقویت فعالیتهای فرهنگی همچون کلاس های آموزشی، هنری، ورزشی و... و اعزام مربیان مجرب جهت آموزش به روستاها از جمله مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز