مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز خبر داد

جمع آوری ۲۰۴ میلیون تومان زکات در حوزه شهری

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۸:۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۷۹
جمع آوری ۲۰۴ میلیون تومان زکات در حوزه شهری
سالارکیا گفت:مبلغ زکات جمع آوری شده مبلغی بالغ بر 83 میلیون تومان مربوط به زکات جمع آوری شده در روستاها است و 204 میلیون تومان زکات جمع آوری شده در حوزه شهری می باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان البرز علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز و دبیر ستاد احیای زکات این استان در نخستین جلسه زکات پس از تشکیل استان البرز در جمع مسوولان شورای زکات اظهار داشت: از این میزان مبلغ زکات جمع آوری شده مبلغی بالغ بر 83 میلیون تومان مربوط به زکات جمع آوری شده در روستاها است و 204 میلیون تومان زکات جمع آوری شده در حوزه شهری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از سوی دولت نیز معادل همین مبلغ باید برای عمران روستا کمک شود، بنابراین 83 میلیون تومان معادل زکات نیز ازسوی دولت پرداخت خواهد شد . 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز با اشاره به تشویق مودیان زکات گفت : پیش بینی می شود امسال رقمی بالغ بر 530 میلیون تومان زکات در استان البرز جمع آوری شود .

سالارکیا افزود: زکات جمع آوری شده صرف اموری از قبیل احداث خانه عالم، ساخت و یا تعمیر مسجد، راه روستایی و رسیدگی به امور نیازمندان در همان محدوده ای که زکات جمع آوری شده است می شود .


وی مسوولان زکات را به ترویج و تشویق زارعان برای پرداخت زکات فرا خواند و اظهار امیدواری کرد:زکات جمع آوری شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته وحتی فراتر از رقم پیشنهادی است.

نظر شما