معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

احداث کتابخانه روستایی گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۱:۳۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵
احداث کتابخانه روستایی گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است
عباس دست‌باز گفت: احداث هفت کتابخانه روستایی و چهار کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های استان گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، عباس دست‌باز معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در دومین جلسه مشترک انجمن‌ها و کمیته‌های مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات هم‌افزایی، هماهنگی و حل مشکلات انجمن‌ها و کمیته‌های مطالعه مفید است.

عباس دست‌باز با بیان اینکه مشکل اصلی فرهنگی مطالعه را باید در درون خانواده‌ها جستجو کرد، گفت: ‌در ابتدا باید این فرهنگ‌سازی از درون خانواده‌ها آغاز شود و ارایه کتاب‌ها در ایستگاه‌های سیار مطالعه باید در ابتدا تایید و کارشناسی شوند.

وی با اشاره به انتقال یک میلیون و 500 اسناد ملی استان از آذربایجان شرقی به استان اردبیل بیان کرد:‌ می‌توان کتاب‌های خطی اردبیل موجود در کتابخانه‌های تهران را نیز به کتابخانه‌های استان انتقال داد.

او با اشاره به عضویت 10 درصد از جمعیت استان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: ‌امید است تا پایان سال 91 آمار عضویت کتابخانه‌های عمومی استان افزایش یابد.

دست‌باز به تخصیص نیم درصدی سهم کتابخانه‌ها از 50 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر چهارم رییس جمهور به شهرداری‌های استان اردبیل اعلام کرد و خاطرنشان شد: این اعتبار باید هرچه سریع‌تر به حساب کتابخانه‌ها واریز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز