معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی اردبیل:

اردبیل آماده پذیرایی از موج دوم حضور گردشگران تابستانی است

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۸:۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۵۲۸
اردبیل آماده پذیرایی از موج دوم حضور گردشگران تابستانی است
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از وجود آمادگی در این استان برای پذیرایی از موج دوم حضور گردشگران تابستانی خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، قادر تقی زاده گفت: تمام مراکز اقامتی ، مراکز پذیرایی بین راهی و آب درمانی شامل 28 هتل ، 81 هتل آپارتمان و 100 مهمانپذیر ، سه کمپینگ و دو پانسیون ازمسافران پذیرایی می کنند.
وی گفت: سه درصد هتل ها ، 14 درصد هتل آپارتمان ها و هشت درصد مهمانپذیرهای کشور در استان اردبیل قرار دارد و این استان هفت درصد مراکز اقامتی و شش درصد تخت مراکز مذکور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: ستاد اسکان فرهنگیان استان نیز با تعداد 20 پایگاه ، 110 مدرسه و 938 کلاس و دو خانه معلم پذیرای گردشگران است.
وی افزود: با توجه به این که چهار مرداد ماه سالروز تشکیل حکومت صفوی به عنوان روز اردبیل نامگذاری شده و سلسله صفوی به ویژه شاه اسماعیل صفوی در تشکیل دولت منسجم شیعی در ایران نقش ارزنده ای داشته برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.
وی برگزاری مسابقات منطقه ای والیبال در حوزه ورزش ، نمایشگاه تخصصی اردبیل با موضوع نمایش کتب تاریخی اردبیل ، مراسم خطایی گئجه لری با موضوع نگاه ادبی ، فرهنگی و تاریخی به روز استان اردبیل با حضور میهمانان داخلی و خارجی ، مراسم استان اردبیل سرزمین چشمه های بهشتی در شهرستان سرعین با نگاه به برنامه گردشگری استان، جشنواره غذاهای اقوام ایرانی و همایش حماسه سازان اردبیل با محوریت دفاع مردمی از استان اردبیل از جنگ چالدران تا دفاع مقدس را از برنامه های این هفته ذکر کرد.
وی همچنین در زمینه اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در شهرستان خلخال از 15 تا 17 مرداد افزود: معرفی و نمایش غذاهای سنتی اقوام ایرانی ، معرفی شیرینی و سوغاتی ، معرفی و نمایش آیین ها و بازی های بومی و محلی ، آلاچیق ها و سیاه چادرها و معرفی موسیقی های سنتی اقوام از جمله برنامه های این جشنواره است.
وی گفت: همایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز همزمان با هفته استان در شهرستان مشگین شهر برگزار می شود.
نظر شما