مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی ۱۳ پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهری در اردبیل

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۶:۵۸:۱۸
کد خبر: ۲۲۵۷۰۲
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از راه اندازی 13 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهری با همکاری و توافق شهرداری اردبیل در سطح شهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا دراردبیل، علی اسلامی در آیین تجلیل از آتش نشانان برتر اردبیل، گفت: آتش‌نشانان برخلاف سایر مردم که از آتش گریزان هستند خود را به دل آتش زده و سعی می‌کنند تا در قالب یک نجات‌گر وظیفه خود را انجام دهند و موضوع نجات جان انسان‌ها را به عنوان یک اولویت مدنظر قرار دهند.
وی افزود: کارگروه آتش‌نشانی و مواد خطرناک در قالب شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست مدیرکل امور شهری و دبیری سازمان آتش‌نشانی وظایف و رسالتی سنگین در این حوزه بر عهده دارند که باید سعی کنند تا نسبت به تجهیز و احداث ایستگاه‌ها و استفاده از ماشین‌آلات مدرن در امر امدادرسانی با تلاش و جدیت بیشتر ورود پیدا کنند.
اسلامی تصریح کرد: برخلاف سال‌های گذشته که اعتبارات این حوزه در اختیار رئیس سازمان مدیریت بحران بود این اعتبارات در حال حاضر از طریق معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور توزیع می‌شود که امیدواریم در برنامه ششم توسعه این فرایند و رویه اصلاح شود و یک حرکت متفاوتی را شاهد و ناظر باشیم.
وی از تهیه تشک و برخی دیگر از امکانات غواصی نظیر قایق و تورهای مناسب برای امداد و نجات به حادثه‌دیدگان نظیر غرق‌شدگان در دریاچه نئور اشاره کرد و ادامه داد: سعی و تلاش بر این است تا سرویس‌های بهداشتی سیار و همچنین نانوایی‌های سیار برای این استان خریداری شود تا نسبت به تامین نیازمندی‌ها در مواقع بحرانی و ورود حوادث بتوان اقدامات لازم را انجام داد.
وی ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن در حوزه امداد و نجات و آتش‌نشانی را به همراه کاربست برنامه‌های اولویت‌دار حوزه پیشگیری ضروری خواند و افزود: با همکاری شهرداری اردبیل 13 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهری طراحی شده که قرار است در مواقع بحرانی از این پایگاه‌ها استفاده شود.
وی بیان کرد: نیمی از اعتبارات تجهیز و راه‌اندازی این پایگاه‌ها را شهرداری و نیم دیگر نیز از طریق مدیریت بحران تامین می‌شود تا شهر اردبیل که بخشی از هسته مرکزی آن متشکل از بافت فرسوده است و در بروز حوادثی همچون زلزله می‌تواند با بحران‌های جدی روبه‌رو شود از طریق دایر شدن این پایگاه‌ها بتوان امر امدادرسانی را انجام داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز