مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

دولت یازدهم درصدد تسریع حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی است

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۲۰:۵۳:۲۳
کد خبر: ۲۲۵۷۹۴
دولت یازدهم درصدد تسریع حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی است
مشاور وزیر کشوردرامورزنان وخانواده دراردبیل گفت: با توجه به اهتمام جدی دولت یازدهم وتاکید رئیس جمهور،حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی سرعت می گیرد.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، فهیمه فرهمندپوردر جریان سفر خود به اردبیل افزود: روند حضور بانوان توانمند در پستهای مدیریتی درماههای آتی سرعت می‌گیرد تا کندی روند آن در یک سال گذشته جبران شود.
وی گفت: در وزرات کشور روند قابل قبول و قابل دفاعی را در این زمینه داریم و در حال حاضر چهار فرمانداری در اختیار زنان است و بیشتر از این بانوان در عرصه مدیریت بخشداری، مدیرکلی بخش‌های مختلف وزارت کشور و استانداری‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند اما قطعاً این وضعیت بهبود پیدا می‌کند.
وی در مورد تولید و عرضه محصولات مختلف بانوان اظهار کرد: پوشش مناسب بانوان با تولید لباس‌های مناسب ارتقاء می‌یابد، وسخن گفتن در خصوص پوشش مناسب باید با لحاظ قرار دادن توان تولیدات دراین بخش باشد .
فرهمندپورضرورت تولید کالاها و پوشاک مناسب با شأن و شخصیت زنان را یادآور شد و افزود: تعداد این ظرفیت‌ها هم برای تولید‌کننده و هم برای عرضه‌کننده صرفه مناسب به وجود می‌آورد تا امکان دسترسی راحت‌تر به کالای زیبنده فراهم آید.
وی تصریح کرد: هم به زیبایی و هم به برازندگی کالا و هم جنبه اقتصادی و بالاتر از آن ابعاد فرهنگی این تولیدات توجه داریم و امیدواریم در آینده شرایط بهتر از وضعیت موجود باشد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: اولویت نخست بانوان در کشور اشتغال نیست بلکه اولویت گسترش پایه‌های اجتماعی و مدنی است تا حضور بالنده بانوان را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: انتظار این است که بانوان بعد از فارغ‌التحصیلی در مسیر مناسب و تخصصی با در نظر گرفتن قابلیت افراد اشتغال مولد ایجاد شود که این خود مطالبه به حقی است که باید زمینه آن فراهم آید.
وی نرخ بیکاری کشور را در شکل عموم قابل توجه و در شکل اخص برای بانوان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ارقام بالا توصیف کرد و افزود: ما هم قبول داریم که آمار بیکاران فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها، برای زنان بسیار بالا است ولی به رغم این وضعیت اولویت برای بانوان اشتغال نیست.
وی از اشتغال بعنوان یکی ازمطالبه به حق زنان یاد کرد وگفت: وزارت کشوربرنامه مناسبی درایجاد فرصت‌های اشتغال تدوین کرده که درآینده نزدیک به مرحله اجرا می‌رساند تا زمینه مطلوبی در ایجاد فرصتهای شغلی برای فعالان حوزه‌های مختلف فراهم شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز