برای نخستین بار در سطح استان اردبیل:

دوره آموزش فیلمنامه نویسی انیمیشن در اردبیل برگزار می شود

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۳:۴۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۴۹۳
دوره آموزش فیلمنامه نویسی انیمیشن در اردبیل برگزار می شود
مرکز آموزش حوزه هنری استان اردبیل برای نخستین بار در سطح استان اردبیل اقدام به برگزاری دوره آموزشی فیلمنامه نویسی برای انیمیشن کرده است.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مسوول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اردبیل گفت: چهارچوب و شاکله اصلی این دوره آموزشی بنا به نیازسنجی و با هدف کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت های هنری استان شکل گرفته است.
رحمان مجرد افزود: در این دوره، ابتدا به بحث قصه و داستان نویسی بصورت کلی پرداخت شده سپس به روش آکادمیک و مقبول به آموزش فیلمنامه نویسی روشمند پرداخته می شود. لازم است هنرجوی این دوره، ابتدا با کلیات فیلمنامه نویسی آشنایی داشته و در بخش های بعدی با جزییات و فنون فیلمنامه انیمیشن آشنا خواهد شد.
مسوول آموزش وپزوهش حوزه هنری استان اردبیل گفت: در حقیقت فرم و شکل فیلمنامه ی انیمیشن، عملا با فیلمنامه ی فیلم زنده یکسان است، اما دریافت و درک تفاوت های نهفته در نگارش این دو نوع فیلمنامه مهم و حیاتی است.
این مسوول افزود: بطور کلی باید گفت که انیمیشن( نسبت به فیلم زنده) یک پدیده ی بسیار بصری تر است. در فیلمنامه ی بسیاری از فیلم های زنده، عملا نیازی دیده نمی شود که به جزئیات آنچه که بر صحنه می‌گذرد پرداخته شود. اما صحنه‌ها در یک فیلمنامه ی انیمیشن، اغلب نمی توانند در چند جمله ی کوتاه شرح داده شوند.
مجرد اضافه کرد: هنرجوی این دوره آموزشی با خواص مشترک فیلم نامه های خوب آشنا خواهد شد و در پایان، خواهد توانست به فیلمنامه ای کوتاه برای انیمیشن دست پیدا کند.
تدریس این دوره بر عهده مهدی خروشی از هنرمندان جوان و فعال در عرصه نگارش فیلمنامه و کارگردان انیمیشن است که تهیه کنندگی و کارگردانی سریال های انیمیشن «گل نور»، سیمای خورشید»، نگارش سریال انیمیشن «فرزندان آفتاب»، «رباتیک» و نگارش و ساخت چندین فیلم کوتاه انیمیشن و فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد.
نظر شما