رئیس مجلس شورای اسلامی در اردبیل:

کاهش وابستگی به نفت و توجه به تولید، علاج توسعه کشور/ توسعه اردبیل با تهیه طرح آمایشی، حتمی می شود

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۳:۵۱:۱۷
کد خبر: ۲۵۵۴۱۰
کاهش وابستگی به نفت و توجه به تولید، علاج توسعه کشور/ توسعه اردبیل با تهیه طرح آمایشی، حتمی می شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش وابستگی به نفت و توجه به تولید و رونق اقتصادی تنها علاج توسعه کشور است.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، علی لاریجانی در جمع مدیران، مسئولان و کارآفرینان استان اردبیل در مجتمع فدک افزود: درست است که در اسناد بالادستی دچار انباشت شده‌ایم ولی با در نظر گرفتن مختصات محیطی،‌ شرایط بین‌المللی و مزیت‌های موجود در کشور مسأله رونق تولید را مهمترین امر باید دانست.
وی به مزیت‌های استان اردبیل در بحث دسترسی به بازارهای برون‌مرزی اشاره کرد و گفت: این استان با داشتن امکانات معدنی و مزیت‌های صنعتی و تجاری و صنایع جانبی باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.
لاریجانی اظهار کرد: اگر مسئولان استان اردبیل طرح آمایشی برای این استان آماده کنند گام‌های توسعه آن حتمی است.
وی با اشاره به خواسته‌های استاندار اردبیل در خصوص تخصیص یا معافیت‌های مالیاتی و ساماندهی سیستم بانکی، افزود: در مجلس توجه خاصی به این امر خواهد شد تا یک پرشی در تولید داشته باشند.
وی در ادامه به توجه ویژه مجلس به تولید و رونق بودجه در سال آتی و برنامه ششم اشاره کرد و گفت: در سایر بخش‌ها تکاپو و حرکت رو به جلو است و اگر توسعه اقتصادی وجود نداشته است بخشی به عدم برنامه‌ریزی درست و سوء مدیریت و بخشی به فشارهای بیرونی مربوط بوده است.
وی گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس و با همکاری دولت تلاش می‌شود از اتکا به نفت خارج شده و بودجه جاری از منابع نفت را به امور عمرانی کشور اختصاص داد، چرا که توسعه کشور باید بر اساس سایر منابع صورت گرفته و از اقتصاد تک محوری خارج شویم.
لاریجانی با بیان این‌که زمینه‌های درآمدزایی در کشور را باید از جنبه‌های مختلف افزایش داد، عنوان کرد: در بودجه سال آتی رسیدگی به تسهیلات و امور بانکی و ساماندهی این بخش در نظر گرفته شده است و نیز در زمینه‌های افزایش محرک‌های صادراتی باید تلاش کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صادرات به عنوان پشتیبان توسعه اقتصادی کشور می‌باشد، افزود: توجه به معادن و زمینه‌های بروز و ظهور آن در اقتصاد کشور نیز باید فراهم شود.
نظر شما