مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان

ما در مقابل زور خم نمی شویم

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۲:۴۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۰۸۰
ما در مقابل زور خم نمی شویم
خوشحالم که تغییرات درست و منطقی در ورزش استان اصفهان رخ داد اما این تغییرات انرژی زیادی را از من گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،محمدرضا محمدجواهری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان عصر روز دوشنبه با حضور در هیات فوتبال ضمن تبریک به مرتضی لاچیانی به عنوان سرپرست هیات فوتبال استان اصفهان گفت:خیلی خوشحالم که تغییرات درست و منطقی در ورزش استان اصفهان رخ داد اما این تغییرات انرژی زیادی را از من گرفت و فشارهایی روی من بود ولی به خاطر اهالی ورزش سر حرفم ایستادم و در بحث هیات فوتبال به صورت قانونی حکم سرپرستی برای مرتضی لاچیانی صادر شد.
وی ادامه داد:در تغییر رئیس هیات فوتبال قصد داشتم حرمت داری کنم چراکه بنده به عنوان متولی ورزش استان نماینده چهار میلیون و هشتصدهزار نفر هستم،بنده فکورانه و مودبانه جلو رفتم اما آقایان احترام خود را نگه نداشتند.
محمدجواهری به صحبتهای ابرقوئی نژاد در سایت غیرقانونی هیات فوتبال سابق اشاره کرد و اظهار داشت:من فکر می کردم ابرقوئی نژاد در این چند سال که رئیس هیات بوده چیزهایی آموخته اما امروز فهمیدم که وی هیچ چیزی نمی داند چراکه وی هنوز نمی داند که اداره کل تربیت بدنی به اداره کل ورزش و جوانان تغییر نام پیدا کرده و در سایت خود مرا مدیرکل تربیت بدنی خطاب کرده است.
وی ادامه داد:ابرقویی صحبتهای مرا در برنامه 90 به شعبان بی مخ تعبیر کرده اما مردم از لحن صحبت کردن شما کاملا متوجه شدند که شعبان بی مخ چه کسی است ،از مردم خوب استان و اهالی فهیم فوتبال تشکر می کنم،بنده فردای برنامه 90 نتیجه پیگیریهایم را در شهر دیدم و شنیدم،پس از برنامه گل نظر بیش از 67 درصد مردم استان برای برکناری رئیس قبلی هیات،وجدانم را راحت کرد که مطمئن شدم اشتباه نکردم و درخواستهای اهالی فوتبال برای برکناری ابرقوئی کاملا درست و منطقی بوده است.
وی به 26 سال سابقه کاری خود اشاره کرد وافزود:در این چند سال سعی نکردم قانون را دور یا از آن سرپیچی کنم چراکه از عاقبت آن آگاه بودم و خدا را شکر می کنم که در سازمانی مشغول به کار بودم که قانون حرف اول را می زد و هر متنی که می نوشتیم اسناد زیردستی و بالادستی مد نظرما بود و این قانون مداری در وجودمان نهادینه شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد:من در سال 81 زمانیکه 34 سال داشتم مدیرکل تربیت بدنی وزارت کار بودم و آقای ابرقوئی نژاد یا دهیار بوده و یا بخشدار،آن قدر شعور داشتم که این سمت را در جوانی به من دادند،بنده با سنی کمتر از رئیس سابق هیات فوتبال تجربه زیادی نسبت به وی دارم و این تجربه و سواد به من کمک کرده که هرکاری را قانونی انجام دهم.
وی به قسمتی از مصاحبه ابرقویی اشاره کرد و ادامه داد:ابرقویی گفته که مدیرکل تنها به عنوان یک عضو می تواند در مجامع هیاتهای انتخاباتی اظهار نظر کند و ریاست مجامع به عهده روسای فدراسیونها است،به حکم همان اساسنامه که ابرقویی رای آورده و در 2 و 3 مجمع نیز شرکت کرده باید بداند که رئیس فدراسیون و مدیرکل به ترتیب رئیس و نایب رئیس مجمع محسوب می شوند و در نبود این دو رئیس و نایب رئیس مجمع انتخابات وجاهت قانونی نخواهد داشت،وی گفته که ما در مقابل زور خم نمی شویم اما ما با حکم قانون آنها را خم کردیم.
وی افزود:طبق ماده 19 و تبصره 2 زمانیکه مدیرکل و رئیس فدارسیون بر سر رئیس هیاتی با هم اختلاف دارند حکمیت با معاون وزیر ورزش و جوانان می باشد که آقایان جار میزند و به کذب اساسنامه اصلاح شده را قبول ندارند،در 17 فروردین ماه جلسه ایی با حضور دکتر سجادی،کفاشیان و نبی داشتیم که 21 نفر از اعضای مجمع یعنی 49 درصد مجمع که بیش از یک سوم آن را امضاء و مهر کرده بودند که آقایان گفتند جعلی می باشد،آیا مهر هم جعلی می باشد؟ که سجادی گفت پس می توانی مجمع را برگزار کنی گفتم چونکه مجمع قبلی سر و صدای زیادی داشت اعضای مجمع را یا من و یا سرپرست جدید انتخاب می کند و کمتر از 3 روز آن را برگزار خواهیم کرد،در 16 اردیبهشت پس از یکماه پیگیری دکتر سجادی برای حکم برکناری ابرقویی و صدور حکم سرپرست جدید از سوی کفاشیان وی اقدامی نکرد و املا مشخص است شعبان بی مخ چه کسی است و من براساس قانون پیش رفتم و در نهایت شما برکنار شدید.
وی ادامه داد:در تاریخ 25 تیرماه دکتر سجادی 72 ساعت به کفاشیان مهلت داد تا راسا برای برکناری ابرقوئی و صدور حکم سرپرست جدید اقدام کند،آیا 72 ساعت روزهفتم مرداد است؟کفاشیان می گفت حل می کنم اما توجهی به این موضوع نداشت تا اینکه به استناد قانون مذکور تمام اختیارات ریاست فدراسیون در جهت صدور ابلاغ سرپرست جدید از سوی دکتر سجادی به بنده تفویض شد،آقای ابرقویی شما که می گویید کفاشیان باید تعیین تکلیف کند با این حکم رئیس فدراسیون در این زمینه اختیاری ندارد و من به جای وی تصمیم می گیرم.
وی ادامه داد:در روز 7 مردادماه برای کفعمی حکم سرپرستی را زدیم اما وی را منصرف کردند و اکنون مرتضی لاچیانی را به عنوان سرپرست هیات فوتبال منصوب کردیم کسی که از جنس ورزش است.
و محمدجواهری گفت:آقایان که مدعی کارکردن هستند در این 11 سال چه کرده اند؟کدام کلاس مربیگری بین المللی را برگزار نموده اند؟در بحث آموزش چه کرده اند؟آیا یک بولتن با تعدادی عکس عملکرد هیات فوتبال محسوب می شود؟مردم خوب استان قضاوت به حق نموده اند و شما با این حرکات به چهارمیلیون و هشتصدهزار نفر مردم استان توهین کردید.
وی تاکید کرد:اگر بار دیگر از کادر قبلی هیات فوتبال استان کسی را در محافل فوتبال ببینم از اختیارات خودم و اسناد مالی که از آن 15 مورد اشکال در اختیار دارم رو می کنم،به طور مثال دوهزار متر زمینی که در سال 81 تحویل هیات دادند و برای این منظور تیم سپاهان نوین را فروختید تا آن را بسازید،چه شد؟آقای لاچیانی هنوز نیامده یک ساختمان 3 طبقه برای هیات اجاره کرده است.
وی افزود:آقای ابرقویی 11 سال بودید و من 13 ماه،شما چکار مفیدی برای توسعه این رشته در استان انجام دادید و من چکار کرده ام و قضاوت در این خصوص با مردم است،اگر مدرک قانونی دارند چرا ارائه نمی کنند و باز هم تاکید می کنم اگر کسی از کادر هیات قبلی در محافل فوتبالی ببینم با او برخورد جدی انجام خواهم داد،در ضمن شما آقای ابرقویی فوتبالی نیستید،خیلی ایراد نخواهد داشت،اما دبیر هیات که حکم اجرایی دارد آنهم فوتبالی نیست لااقل از فوتبالیها منصوب می کردید،آقای ابرقویی به چه چیزی می نازید،ابرقویی تنها مقابل من نبود بلکه یک گروه سیاسی با من می جنگید اما واهمه ایی ندارم و تنها به خواسته مردم و اهالی فوتبال این تغییر را انجام دادم.
پس از صحبتهای محمدجواهری مرتضی لاچیانی گفت:احمد آقاخان که از پیشکسوتان فوتبال هستند به عنوان نماینده تام الاختیار بنده می باشد و کارهای اجرایی هیات زیرنظر وی و با نظارت بنده انجام خواهد شد.
/پژمان سلطانی/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز