خبرگزاری برنا:

تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دهاقان

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۳:۵۲:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۴۶۸
تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دهاقان
اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دهاقان با حضور محمد مسعود کریمی روز گذشته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  اصفهان،این جلسه با حضور محمد مسعود کریمی سرپرست معاونت  امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان،علی فرزانی معاون فرماندار دهاقان،علیرضا اسماعیلی مسئول دفتر ازدواج شهرستان دهاقان،اکبر جانعلی مسئول اداره ورزش و جوانان دهاقان و نماینده دستگاههای دیگر حضور داشتند.

مسئول اداره ورزش و جوانان دهاقان پیرامون جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان گفت:این ستاد در کشور به ریاست رئیس جمهور و به دبیری وزیر ورزش و جوانان است،در استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل ورزش و جوانان می باشد،درشهرستانها به ریاست فرماندار و دبیری روسای ادارات ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد:موضوع جوانان به سنین 15 تا 29 سال مربوط می شود که دهاقان در این زمینه فعال بوده که کانون پیوند مهر این شهرستان در استان اول است و در کشور نمونه می باشد.

وی در پایان آمارهایی پیرامون ازدواج در دو سال اخیر ارائه داد.

مسعود کریمی در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و عید سعید غدیرخم اظهار داشت:با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی ماموریت همان ماموریت قبلی است یعنی بررسی و رفع مشکلات جوانان در موضوعات مختلف.
 
وی افزود:مسئولین باید بحث جوانان را جدی بگیرند و پیرامون این قشر از حساسیت خاصی برخوردار باشند تا بدانند چه آسیبهایی در انتظار جوانان می باشد و با شناسایی این آسیبها جهت رفع آنها کوشا باشند. 

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پیرامون اهداف و ماموریتهای اداره کل در موضوع جوانان توضیحاتی ارائه داد که می توان به حل مسایل جوانان،اعتلا و رشد نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های نسل جوان اشاره کرد.

سازمان دارای وظایفی چون،مطالعه و پژوهش در حوزه‌های راهبردی امور جوانان،تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور، دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور جوانان و بررسی فعالیت‌های این دستگاه‌ها، مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان، تهیه گزارش وضعیت جوانان کشور در سطح ملی، ارایه شیوه‌های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های جوانان و...می باشد.

وی پیرامون سمنهای استان اصفهان گفت:در حال حاضر 203 سمن در استان اصفهان وجود دارد که 92 سمن فعال می باشد که مسئولین استان اصفهان باید از این تشکلهای مردم نهاد حمایت کنند.

وی در پایان افزود:امور جوانان اداره کل در امر ورزش نیز اقداماتی صورت داده که می توان به برگزاری کلاسهای ارتقاء سطح فرهنگی مربیان اشاره کرد.

علیرضا اسماعیلی مسئول دفتر ازدواج و مسئول کانون پیوند مهر شهرستان دهاقان پیرامون موضوع جوانان گفت:اگر بخواهیم امور جوانان را به طور مطلوب ساماندهی کنیم باید آماری کلی از جوانان شاغل و بیکار،دانشجویان،جوانان ورزشکار و غیر ورزشکار و...داشته باشیم.

وی توضیحاتی راجع به کانون پیوند مهر دهاقان داد و افزود:برخی از کانونها به مسائل اقتصادی فکر می کنند اما کانون پیوند مهر دهاقان مسائل فرهنگی اجتماعی را مدنظر دارد.

وی افزود:با توجه به محدودیتهایی که داشتیم کانون پیوند مهر دهاقان سمن نمونه کشور شد و اگر این محدودیتها و مشکلات به حداقل برسد مطمئن باشید که رتبه نخست کشور را کسب می کنیم.

وی در پایان به سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد و اظهارداشت:سمنها بازوان اصلی حکومت هستند و باید مورد حمایت و اهمیت قرار بگیرند.

نظر شما