مدیرکل ثبت احوال اصفهان اعلام کرد

صدور کارت هوشمند ملی برای دو گروه هدف در اصفهان

۱۳۹۲/۱۲/۰۸ - ۰۰:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۶۹۹۰۵
صدور کارت هوشمند ملی برای دو گروه هدف در اصفهان
حاجی‌رحیمیان گفت: صدور کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن ۱۵ سال تمام رسیده و کسانی که مشخصات هویتی خود را تغییر داده انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، تورج حاجی‌رحیمیان مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد در یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی فعلی کند.

وی افزود: کارت‌های جدید، علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: کارت هوشمند ملی، مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی است و می‌تواند شرایط توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها را ایجاد کند و این امور، نقش به سزایی در پویایی اقتصادی دارند.

حاجی‌رحیمیان خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، تاثیر به‌سزایی در ارائه ساده، سریع و با کیفیت بالاتر خدمات به مردم دارد و بهبود سطح کیفی زندگی مردم و افزایش رضایت آن‌ها از دولت را به دنبال خواهد داشت.

وی ایجاد امکان شناسایی و تصدیق هویت افراد به‌صورت دیجیتالی را از مهمترین ویژگی‌های کارت‌های ملی هوشمند دانست و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در کشور ما، صدور کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن ۱۵ سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی دریافت نکرده‌اند و نیز کسانی که مشخصات هویتی خود را شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد تغییر داده و تاکنون نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام نکرده‌اند، انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه کارت‌های شناسایی ملی فعلی تا پایان سال ۹۴ اعتبار داشته و نیازی به تعویض ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر، صدور کارت هوشمند ملی فقط برای جامعه هدف امکان پذیر است و به ثبت‌نام‌های غیر از موارد یاد شده ترتیب اثر داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام سایر گروه‌ها، در آینده اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برای ثبت تغییر نشانی، نیازی به تعویض کارت نیست و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.sabteahval.ir بدون پرداخت هزینه نسبت به ثبت نشانی جدید اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز