رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رفتار و منش اساتید الگویی عملی برای دانشجویان است

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۸۵۹۵۳
رفتار و منش اساتید الگویی عملی برای دانشجویان است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رفتار و منش اساتید بر دانشجویان تاثیر گذار و زمینه ساز تغییرات بزرگ در زندگی و آینده آنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر محمد حسین اعرابی  رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین بزرگداشت گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مطهری و روز استاد در این دانشگاه، گفت: تعلیم دانش و تخصص به دانشجویان و افزایش محفوظات آنان صرفاً رسالت استاد و مقام استادی نیست، بلکه رفتار و منش اساتید بر دانشجویان تاثیر گذار و زمینه ساز تغییرات بزرگ در زندگی و آینده آنان است.

وی، با اشاره به تبیین جایگاه شغل معلمی در جامعه و نقش تعلیم و تربیت اساتید تصریح کرد: برگزاری این آیین علاوه بر تکریم و بزرگداشت مقام معلم و استاد، فرصتی برای یادآوری وظایف معلمی و رسالت خطیر آن می باشد.

اعرابی، با اشاره به اینکه در سوره علق پس از ستایش خداوند به عنوان خالق و آفریدگار هستی، هنر علم و تربیت را به بشریت یادآور می شود، اظهار داشت: معلمی یکی از افتخارات ماست.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) "شغل معلمی، شغل انبیاء است" گفت: وجه اشتراک بین معلمان و پیامبران این است که هر دو در یک جبهه و در راه روشنگری و آگاهی بخشی انسان ها و رهانیدن آنان از ظلمت، جهالت و نادانی انجام رسالت می نمایند.

دکتر اعرابی، با بیان اینکه توسعه کمی در سال های گذشته مورد توجه دانشگاه بود، گفت: توسعه کیفی در حوزه آموزشی اولویت در حال حاضر این دانشگاه است.

وی، ضمن اشاره به استقبال از پیشنهادات و نظرات همکاران دانشگاهی در پیشبرد برنامه های دانشگاه به عنوان یک اصل مورد اعتقاد خویش یادآورشد: همه حوزه های دانشگاه با حوزه آموزش در ارتباط هستند و باید در همه زمینه ها از تجارب و نظرات اعضای هیات علمی بهره برد.

اعرابی با تقدیر و تجلیل از زحمات و تلاش های اعضای هیات علمی دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: برنامه ها و ماموریت های دانشگاه در جهت قطب علمی شدن پیش رود.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای برنامه تحول سلامت را یک طرح ملی و بزرگ دانست و افزود: اجرا شدن این برنامه منجر به تحول جدی و بزرگ در سلامت کشور است که این مستلزم مشارکت و تعامل اساتید و متخصصان است تا این برنامه با کیفیت بالا انجام شود.

گفتنی است در این آیین با اهداء لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود، از ۱۱ نفر از اعضای هیات علمی نمونه و ۱۱ نفر از اعضای هیئت علمی ارتقاء یافته در سال ۹۲ تقدیر شد.

نظر شما