استاندار اصفهان:

۹۲ درصد صنایع استان اصفهان، فعال و نیمه فعال هستند

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۶:۵۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۱۲۶۳
۹۲ درصد صنایع استان اصفهان، فعال و نیمه فعال هستند
استاندار اصفهان گفت: هشت درصد از صنایع استان در وضعیت ركود و 92 درصد صنایع بین 25 تا 100 درصد فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دكتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه كارگروه اشتغال استان كه با حضور سرپرست كمیته ی امداد امام خمینی (ره) كشور برگزار شد، به بررسی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی صنایع استان پرداخت.

استاندار اصفهان با بیان اینكه در ماه های گذشته مواردی تحت عنوان نامناسب بودن وضعیت صنایع استان مطرح می شد، گفت: این امر ما را بر آن داشت كه نهادهای متولی را ملزم به ارائه آمار دقیق در این خصوص كنیم.

وی در ادامه افزود: براساس آمارگیری صورت گرفته از 3 نهاد خانه ی صنعت و معدن، شركت شهرك های صنعتی و سازمان صنعت؛ معدن و تجارت، مشخص شد كه در زمان حاضر هشت هزار و 620 واحد صنعتی در استان وجود دارد كه طبق این آمار استان اصفهان رتبه اول كشور را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

رسول زرگرپور با بیان اینكه از این تعداد 775 واحد صنعتی در ركود به سر می برند، اظهار کرد: این تعداد بیانگر حدود 8 درصد از كل واحد های صنعتی در استان است.

وی به وضعیت 92 درصد دیگر صنایع اشاره كرد و افزود: این صنایع بین 25 تا 100 درصد به صورت فعال و نیمه فعال به فعالیت می پردازند.

زرگرپور پنج عامل را در ایجاد شرایط ركودی در صنایع استان موثر عنوان كرد و افزود: فقدان نقدینگی لازم، نبود سرمایه برای توسعه صنایع و فرسوده بودن خطوط تولید از عوامل مهم در ایجاد این شرایط به شمار می آیند.

استاندار اصفهان واردات با تعرفه های كم و همچنین مشكلات بیمه و دارایی را از دیگر عوامل ركود و نیمه فعالی صنایع برشمرد.

وی با تاكید بر اینكه باید برای حل این مشكل چاره اندیشی شود، افزود: در سال جاری تاكنون شش هزار و 500 میلیارد ریال منابع برای كمك به صنایع در اختیار استان قرار گرفته است كه تاكنون 3 هزار میلیارد ریال آن از طریق طرح های معرفی شده به بانك ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رسول زرگرپور در مورد شرایط ارائه تسهیلات به متقاضیان و استفاده ی بهینه از این منابع، تصریح كرد: كمیته ای از سوی مسوولان ذی‌ربط و به ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تشكیل خواهد شد و این كمیته شاخص های كه برای اختصاص منابع و تسهیلات به صنایعی كه در حال ركود و غیر فعال هستند را تعیین و ارائه تسهیلات در این قالب صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینكه بخش اعظمی از مشكلات صنایع استان به مشكلات ركودی حاكم بر كشور باز می گردد؛ افزود: رییس جمهور محترم در اجلاس مشترك استانداران و وزرا اعلام نمود كه امسال، سال خارج شدن از ركود و ورود به رونق است كه اگر این اتفاق رخ دهد بخش زیادی از مشكلات صنایع حل خواهد شد.

رسول زرگرپور در پایان خاطرنشان كرد: پیگیری لازم برای حل مشكلات صنایع استان در سطح استانی از سوی مدیریت استان صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در این جلسه پس از بررسی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی صنعتی در استان، سیاست ها و برنامه های اشتغال كمیته ی امداد امام خمینی (ره) از سوی حسین انواری، سرپرست كمیته امداد مام خمینی (ره) كشور ارائه شد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز