رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی :

بهره‌برداری از سد سولگان برای کرمان و رفسنجان در حال بررسی است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۲۱:۳۱:۰۹
کد خبر: ۲۳۰۳۷۸
بهره‌برداری از سد سولگان برای کرمان و رفسنجان در حال بررسی است
بهره‌برداری از سد سولگان برای کرمان و رفسنجان از طریق تونل کمتر از یک ماه است که مطرح شده است و ما در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی در پاسخ به این سؤال که موضع نمایندگان اصفهان در مورد انتقال آب سمیرم (ونک-سولگان) به کرمان چیست، اظهار کرد: این بحث حدود کمتر از یک ماه است که مطرح و در واقع بهره‌برداری از سد سولگان برای کرمان و رفسنجان از طریق تونل مطرح شده است و ما در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.

وی افزود: اما این سؤال مطرح است در شرایطی که اصفهان با 5 میلیون نفر نیازمند آب شرب که گرفتار افت آب شرب و نیز آب برای باغات و کشاورزان است و در این زمینه ضربه سنگین خورده است، مشخص نیست وزارت نیرو به چه مجوزی و براساس کدام تدبیری دست به این کار می‌زند که آب سمیرم و سولگان را به جاهای دیگر ببرد در حالی که خود استان نیازمند این آب است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر بحثی پیش از این در مورد انتقال آب از تونل دوم گوهرنگ به یزد مطرح و سبب نگرانی‌هایی شد.

وی تاکید کرد: در واقعه این مسئله مصادره است و باید پیگیری قانونی شود و من همین جا به وزیر نیرو اعلام می‌‌کنم که جناب آقای چیت‌چیان اگر دست به این کار (انتقال آب از سد سولگان به کرمان) بزنید مسائلی پیش خواهد آورد که تمام مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود و این مسئله نگران کننده است.

سالک در پاسخ به این سؤال که پیش از این نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان تذکراتی را به وزیر نیرو در خصوص انتقال آب به یزد و نیز احداث تونل گلاب دو کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند و هم اکنون عکس‌العمل نمایندگان مجلس با توجه به خسارت‌های تحمیلی و این تاراجی که دارد صورت می‌گیرد، چیست؟ گفت: نمایندگان تاکنون معقولانه و منطقی برخورد کردند و نخواستند مانند برخی با جوسازی و با غوغاسالاری مسئله را حل کنند، اما مصرّ به اجرای طرح 9 ماده‌ای شورای عالی آب هستند.

وی اضافه کرد: در بالا دست برداشت بی‌رویه آب صورت می‌گیرد، چنان که 100 میلیون مکعب آب بی‌رویه هدر می‌رود که ما خواهان کنترل این آب هستیم که اگر این امر اتفاق بیفتد و رودخانه زاینده‌رود باز و دوباره دائمی می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد از سرگیری استیضاح وزیر نیرو گفت: وزیر نیرو قول‌هایی را داده است که اگر به آن قول‌ها عمل نکند، مسئله استیضاح دوباره مطرح می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز