رییس پلیس مركز اصفهان:

پیشگیری اجتماعی اولویت مهم برنامه های پلیس است

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۶:۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۳۳۵۳۷
پیشگیری اجتماعی اولویت مهم برنامه های پلیس است
پیشگیری از وقوع جرایم یكی از وظایف ذاتی پلیس و مطالبات به حق مردم و تسریع در خدمات رسانی به شهروندان و مقابله با اراذل و اوباش از جمله اقداماتی است پلیس انجام داده.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سرهنگ حسن یاردوستی رییس پلیس مركز استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، انتظامی طی مهرماه امسال، كشفیات پلیس اصفهان از رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: یكی از دلایل مهم این دستاورد، اجرای طرح های متعدد پیشگیری از جرایم، گشت زنی های هدفمند و هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان در حوزه سرقت بوده است.

وی تصریح كرد: در حال حاضر پلیس اصفهان در حوزه پیشگیری انتظامی فعالیت چشمگیری داشته و در این راستا تمام اهداف خود را بر روی پیشگیری متمركز كرده است.

سرهنگ یاردوستی پیشگیری اجتماعی را اولویت مهم برنامه های پلیس برشمرد و خاطرنشان كرد: در این مدت، پلیس اصفهان با افزایش کشف جرایمی چون كیف قاپی و جیب بری با ۱۰۰ درصد، داخل اتومبیل با ۱۶درصد، اماكن خصوصی ۱۱ درصد، مغازه ۲۵۰ درصد و منزل با ۳۳ درصد روبرو بوده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرایم، یكی از وظایف ذاتی پلیس و مطالبات به حق مردم بوده و تسریع در خدمات رسانی به شهروندان، مقابله با اراذل و اوباش، برپایی ایست بازرسی های مقطعی و برنامه های آموزش همگانی با ( صنوف و ادارات، مدارس، مساجد و غیره...) از جمله اقداماتی بوده كه پلیس در مقابله با سرقت و قاچاق مواد مخدر انجام داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان وجود امنیت در جامعه را لازمه توسعه اقتصادی و فرهنگی دانست و خاطرنشان كرد: امروزه یكی از مشخصه های جوامع توسعه یافته، وجود امنیت و احساس امنیت بوده كه جزء مهمی از حقوق شهروندی محسوب می شود.

وی اظهار كرد: شهروندان باید مدنظر داشته باشند كه بعد از وقوع هر حادثه یا جرمی كه نیاز به حضور پلیس احساس می شود اولین قدم می بایست تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ باشد زیرا این امر می تواند سرعت عمل همكاران ما را در پیگیری موضوعات افزایش دهد و فرصت مجرمان را از آنها سلب كند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز