استاندار اصفهان:

دولت عزم خود را جزم كرده كه با زمین خواران برخورد جدی داشته باشد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۸:۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۳۳۵۶۱
دولت عزم خود را جزم كرده كه با زمین خواران برخورد جدی داشته باشد
دولت عزم خود را جزم كرده كه با زمین خواران برخورد جدی داشته باشد و مدیریت استان نیز با شدت و جدیت با آن ها برخورد و افراد خاطی را معرفی خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در گردهمایی فرمانداران استان ، از فرمانداران خواست كه با شناخت كامل شهرستان تحت پوشش خود ، مسائل و مشكلات را در ارتباط با ترفیع و تخصیص اعتبارات اولویت بندی كرده و به عنوان شخص اول تصمیم گیری، تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وی افزود: دولت عزم خود را جزم كرده كه با زمین خواران برخورد جدی داشته باشد و مدیریت استان نیز با شدت و جدیت با آن ها برخورد و افراد خاطی را معرفی خواهد كرد.

زرگرپور با تاكید بر اینكه در تصمیم گیری در كلیه ی بخشنامه های شهرستان ها باید نظر فرماندارن را داشته باشیم، افزود: باید اقتدار مدیریت سیاسی فراهم گردد و در تصمیمات، نظرات و دیدگاه های فرمانداران اولویت اول باشد.

رسول زرگرپور با بیان اینكه هم فكری با ذینفعان بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت افزود: باید توجه داشت كه با اعتقاد به خرد جمعی و همفكری و تعامل با كارشناسان بسیاری از معضلات و مشكلات حل خواهد شد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در ارتباط با موضوعات و تصمیمات، محور اصلی فرمانداران هستند چون مسئولیت جامعه حوزه ی ماموریت خود را بر عهده دارند.

رسول زرگرپور تاكید كرد: دستگاه های اجرایی باید قبل از اجرای برنامه ها ؛ بودجه بندی و سایر مسائل اصلی خود ، اصل هماهنگی با فرماندارن را در نظر بگیرند.

مدیر ارشد استان با بیان اینكه فرمانداران باید ارتباط قوی و منسجم خود را با معاونین استاندار ارتقا دهند، افزود: مجموعه ی استانداری و فرمانداری ها یك شبكه ی قوی هستند و باید ارتباطات قوی نیز داشته باشند.

وی با بیان اینكه فرمانداران باید ارتباط مطلوبی با شهرداری ها و شوراهای شهرها داشته باشند، افزود: این ارتباطات باید تنظیم شده باشد و مصوبات شورا نیز باید حتما توسط فرمانداران كنترل شود.

زرگرپور به ساخت و سازهای خارج از شهرها اشاره كرد و افزود: فرمانداران باید این ساخت و سازها را به خوبی كنترل نمایند و همچنین نسبت به ورودی شهرها و خدمات شهری نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینكه ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در برخی مناطق خارج از فضای شهر چهره نازیبایی را ترسیم کرده است؛ تصریح كرد: این عمل غیر قانونی است و فرمانداران باید افراد خاطی كه نخاله ساختمانی و نیز زباله را خارج از محل مشخص شده می ریزند، به شدت برخورد و خودروهای حامل این زباله‌ها و نخاله‌ها را متوقف کنند.

وی افزود: بسیاری از این زباله‌ها و نخاله‌ها در حاشیه رودخانه‌ زاینده‌رود و کانال‌های ورودی رودخانه مشاهده می شود و باید طی یك برنامه ی20 روزه تمامی این نخاله ها جمع آوری گردد.

استاندار اصفهان به مسكن مهر اشاره كرد و افزود: این پروژه ابعاد اقتصادی زیادی را بر دولت تحمیل كرده است و از ابتدا چارچوب های اقتصادی لازم را نداشته ولی بااین وجود دولت موظف به انجام تعهدات باقی مانده است.

زرگرپور میزان تحویل مسکن مهر به متقاضیان استان اصفهان را بیش از متوسط کشوری دانست و افزود: 75 درصد تعهدات در این خصوص اجرایی شده است، اما هنوز مشکلات زیادی در تامین امور زیر بنایی و روبنایی وجود دارد.

استاندار اصفهان از عزم جدی دولت برای مقابله با زمین خواری خبر داد و اظهار داشت: زمین‌خواری یکی از موضوعات مطرح شده مهم است و باید هر چه سریع‌تر وضعیت زمین‌خواران و تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشخص شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه در حال بررسی زمین‌هایی که طی 30 سال گذشته به افراد واگذار شده است هستیم، تصریح کرد: بر همین اساس با همکاری فرمانداران تمام زمین‌هایی كه پس از واگذاری ، بودن اقدام باقی مانده یا كاربری آن ها تغییر یافته است، احصاء خواهد شد.

رسول زرگرپور به ساخت و سازهای خارج از محدوده اشاره كرد و افزود: ساخت و ساز خارج از حریم نیازمند اصلاح ضوابط و مقرراتی است که از فعالیت سودجویانه برخی افراد جلوگیری كند.

وی یادآور شد: معاون اول رئیس جمهور نیز به مسئله ی برخورد با زمین خواری و ساخت و سازخای خارج از محدوده تاکید داشته است و ستادی در این خصوص تشکیل داده که به مراتب در استان‌ها نیز تشکیل شده است.

رسول زرگرپور در پایان گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص مقابله با زمین خواری ، مدیریت استان با این موضوع با شدت و جدیت برخورد و افراد خاطی را معرفی خواهد كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز