نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

در اصل ۸ قانون اساسی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۸:۲۸:۲۹
کد خبر: ۲۳۳۵۶۲
در اصل ۸ قانون اساسی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است
امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه فردی، جمعی و تشکیلاتی است و در اصل 8 قانون اساسی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان: حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: در ماجرای اسیدپاشی به مدیریت اطلاع رسانی و رسانه توجه نشد و این بی توجهی مشکلاتی را به وجود آورد.

وی اظهار کرد: در این مواقع و اتفاقات باید به نحوی اطلاع رسانی شود که مردم به رسانه های داخلی اعتماد کنند و اجازه ندهند رسانه های خارجی میدان دار شوند. 

فولادگر افزود: بی توجهی به اطلاع رسانی صحیح، به موقع و شفاف موجب می شود تا مردم برای کسب اطلاعات و اخبار به رسانه های خارجی روی آورند و این موضوع سبب می شود تا رسانه های خارجی با انتشار اخبار دروغ، اهداف خود را پیش ببرند. 

وی همچنین از رسانه های داخلی خواست با انتشار اخبار صحیح پیرامون حوادث و اتفاقات، اجازه ندهند رسانه های خارجی از این مسائل سوء استفاده کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتفاقات اسیدپاشی در این شهر با بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر همزمان شده بود، افزود: این همزمانی موجب شد تا برخی از رسانه های خارجی برای تحریک مردم علیه طرح یاد شده، سوء استفاده کنند.

وی از مسوولان امنیتی و انتظامی خواست در دستگیری عامل یا عاملان اسید پاشی تلاش مجدانه ای داشته باشند و آن را به اشد مجازت برساند.

فولادگر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه فردی، جمعی و تشکیلاتی است، اظهار کرد: در اصل 8 قانون اساسی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

وی افزود: وظیفه تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر از سال های قبل در مجلس شورای اسلامی مطرح بود و این طرح پس از سال ها به سرانجام رسید.

فولادگر با یادآوری به اینکه در این طرح، مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به صورت عام دیده شده است، گفت: قرار است سیاست های امر به معروف و نهی از منکر از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک خط مشی برای سازمان امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره کرد و گفت: بررسی این لایحه پایان یافت و در هفته آینده به هیات رییسه مجلس ارائه می شود.

وی اظهار کرد: چنانچه این لایحه تا پایان امسال قانون و ابلاغ شود می تواند در یک دوره کوتاه مدت به خروج کشور از رکود کمک کند.

فولادگرهمچنین در باره اختلاف بین شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان گفت: یکی از اشکالات شورای شهر، افزایش تعداد اعضای آن نسبت به دوره قبل است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی کلانشهرها در این دوره، تصمیم اشتباه بود که در مجلس قبل اتخاذ و مصوب شد.

فولادگر گفت: در مجلس پیگیری می کنم تا تعداد اعضای شورای اسلامی کلانشهرها در دوره آینده کاهش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز