کهرنگی: سطح ووشو بانوان ایران به مردان نزدیک شده است

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۵:۴۴:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۴۹۶
نایب رییس فدراسیون ووشو در بخش بانوان گفت: با تلاش فراوان توانسته ایم سطح بانوان ایران را به مردان نزدیک کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بدرالملوک کهرنگی گفت: سطح ووشو بانوان ایران به آقایان بسیار نزدیک شده و دلیل این ادعا کسب مدال های رنگارنگ از مسابقات مختلف است.

وی افزود: از اینکه فدراسیون ووشو تفاوتی بین ووشوکاران زن و مرد قائل نیست، خوشحالم. این موضوع باعث شده ووشوکاران زن کشورمان به دفعات در مسابقات مختلف مدال آور شوند و حتی در بازی های آسیایی گوانگ جو چین نخستین مدال طلای بانوان ایران را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در دوره گذشته مسابقات جهانی جوانان بانوان با کسب عنوان نایب قهرمانی سه مدال طلا، دو نقره و سه برنز در دو رشته تالو و ساندا کسب کرد، اظهار داشت: در این دوره نیز امید زیادی داریم که بتوانیم با کسب مدال های رنگارنگ در کنار مردان ایران عنوان نایب قهرمانی را کسب کنیم.

وی به سرمایه گذاری کشورهای مطرح دراین رشته اشاره کرد و گفت: دیگر نمی توان کشورهای آسیای شرقی را تنها قدرت اول این رشته دانست. اکنون کشورهای اروپایی نیز با استخدام مربیان چینی و سرمایه گذاری بسیار قدرتمند شده اند و به شما اطمینان می دهم در این مسابقات مدال های خوبی کسب خواهند کرد.

کهرنگی در خصوص برنامه های سال آینده فدراسیون ووشو ایران گفت: پس از پایان بازی های آسیایی دوره گذشته در گوانگ جو چین برنامه های چهار سال خود را برای کسب افتخار در بازی های آسیایی کره جنوبی آغاز کرده ایم و حضور در تمامی مسابقات بین المللی موجب آماده شدن ووشوکاران ایران برای شرکت در بازی های کره جنوبی خواهد بود.

نظر شما