هفته هجدهم دسته اول لیگ آزادگان

شیشه عمر درودگر و دست نشان در دستان میثاقیان!

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۳۱۷
شیشه عمر درودگر و دست نشان در دستان میثاقیان!
هفته هجدهم رقابت های دسته اول لیگ آزادگان فردا در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.
به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا، هفته هجدهم رقابت های دسته اول لیگ آزادگان فردا در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.
در این هفته شاهد چند دیدار بسیار حساس و سرنوشت ساز در دو گروه خواهیم بود که از جمله این دیدارها می توان به بازی فولادنوین اهواز- ایرانجوان بوشهر، مس کرمان- نساجی مازندران و پاس همدان- مس رفسنجان اشاره کرد.
در زیر نگاهی داریم به بازی های این هفته:

گروه اول
شهرداری اردبیل- آلومینیوم
دو تیم 24 امتیازی که در رده های پنجم و ششم جدول قرار دارند برای حفظ موقعیت خود به مصاف هم می روند. این دو تیم با اینکه شانس صعود ندارد و خطر سقوط هم چندان آنها را تهدید نمی کند ولی باید متوجه باشند که هر اتفاقی ممکن است در بازی های آتی رخ دهد به همین دلیل چاره ای ندارند جز اینکه به دنبال حداکثر امتیازات باشند.
15: شهرداری اردبیل – آلومینیوم هرمزگان (ورزشگاه تختی اردبیل)
داور: رضا مستقیم کمک ها: ایوب غلام زاده و صابر خویی
داور چهارم: مجید محمدی  ناظر: صادق نوری

تربیت نوین یزد- گیتی پسند
به نظر می رسد این آخرین فرصت تیم تربیت نوین یزد است. یزدس ها اگر در این بازی خانگی پیروز نباشند سقوط شان به لیگ 2 حتمی می شود و بازی های آینده شان رنگ و بوی تشریفاتی می گیرد. در طرف مقابل از گیتی پسند انتظار بیشتری می رفت و حتی پیروزی در این دیدار نمی تواند تضمینی برای بقای آنها باشد ولی می تواند موقعیت آنها را در جدول مستحکم کند.
15: تربیت نوین یزد – گیتی پسند (ورزشگاه شهید نصیری یزد)
داور: سعید رحیمی مقدم کمک ها: رحیم شاهین و اسد حاج محمد
داور چهارم: حسین زمانی  ناظر:محمدحسین اسدی

نیروی زمینی - استقلال اهواز
نیروی زمینی هم یکی از تیم های در معرض سقوط است و ممکن است با توجه به بازی های سختی که پیش رو دارد در پایان فصل لیگ دویی شود. این تیم فقط در شرایطی می تواند از منطقه خطر فرار کند که بازی های خانگی اش را با پیروزی پشت سر بگذارد و دیدار با استقلال اهواز یکی از آنهاست. با توجه به شرایط جدول آبی پوشان می توانند هم به صعود امیدوار باشند و هم در منطقه سقوط قرار بگیرند بنابراین چشم باید چشم به حداکثر امتیازات داشته باشند.
15: نیروی زمینی – استقلال اهواز (ورزشگاه شهدای نزاجا تهران)
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: محبت علی رضایی تبار و بابک عباسقلی زاده 
داور چهارم: امیر عرب براقی  ناظر: کریم اصغر زاده

مس - نساجی
این دیدار از خیلی جهات حساس است. اول اینکه جدال برای سکوی دوم است و برنده می تواند به صعود (حداقل به پلی آف) امیدوار باشد و شانس بازنده کاهش می یابد. مساوی هم می تواند هم خیال فولادنوین را راحت کند و هم باعث امیدواری سایر تیم های تعقیب کننده شود. این دیدار همچنین می تواند آخرین دیدار مدیرعامل و سرمربی نساجی باشد چون مالک این باشگاه به دنبال شکست خانگی هفته قبل مقابل فولادنوین قصد تغییر و تحول در تیمش داشت ولی با وساطت برخی مسئولان و نزدیکانش ترجیح داد این یک بازی را به مسئولان تیمش فرصت بدهد. در واقع شیشه عمر دردودگر و دست نشان در دستان اکبر میثاقیان و مس کرمان است. در طرف مقابل مس هم دوست ندارد نوار موفقیت هایش پاره شده و مکان دوم جدول را از دست بدهد به همین دلیل مصمم است این بازی خانگی را نیز به سود خود خاتمه دهد.
15: مس کرمان – نساجی مازندران (ورزشگاه شهید باهنر کرمان)
داور: سیداحمد صالحی کمک ها: سعید قاسمی و امراله طراح 
داور چهارم: سیدجواد محمدی  ناظر: سعادت باغبان

نفت و گاز گچساران- فجرسپاسی
هر دو تیم به شدت خطر سقوط را احساس می کنند و به سه امتیاز این بازی سخت نیاز دارند. گچسارانی ها امیدوار هستند در خانه پیروز باشند و در طرف مقابل کاکوها، که در ابتدای فصل از آنها به عنوان مدعی صعود نام برده می شد، اکنون برای فرار از سقوط باید بجنگند.
15: نفت و گاز گچساران– فجرسپاسی (ورزشگاه شهدای نفت گچساران)
داور: مهدی مرجان زاده کمک ها: جواد قنبریان و محمود بیات ترک 
داور چهارم: وحید مالکی  ناظر: عبود سنگاشکن

فولادنوین اهواز- ایرانجوان بوشهر
این یکی از حساسترین بازی های این هفته لیگ آزادگان است که سرنوشت چند تیم را مشخص می کند. فولادنوین فردا می تواند با پیروزی در این دیدار خانگی 90 درصد راه صعود را طی کند و از سوی دیگر ایرانجوان را از گردونه مدعیان خارج سازد. اما اگر این بازی حساس برنده نداشته باشد یا برنده اش اهوازی ها نباشند، حساسیت در هفته های آتی به مراتب بیشتر از قبل خواهد شد.
15/30: فولاد نوین اهواز – ایرانجوان بوشهر (ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز)
داور: بیژن حیدری کمک ها: آرمان اسعدی و کاوه بهمنی
داور چهارم: داود محرابی  ناظر: رامین عرفانیان

گروه دوم
گل گهر سیرجان- صنعت نفت آبادان
شرایط متفاوت دو تیم در جدول رده بندی سبب شده این بازی از حساسیت زیادی برخوردار باشد. گل گهر میزبان یکی از تیم های کاندیدای سقوط است و در طرف مقابل صنعت نفت مهمان با یک بازی کمتر در رده دوم جدول قرار داشته و شانس زیادی برای صدرنشینی دارد. به همین دلیل هر دو تیم سخت به دنبال سه امتیاز این دیدار هستند و می توانند با کسب آن سرنوشت خود را به شکل دلخواه تغییر دهند.
15: گل گهر سیرجان – صنعت نفت آبادان (ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان)
داور: محمدرضا اکبریان کمک ها: فرهاد مروجی و فرید امیدوار
داور چهارم: روح اله تیموری  ناظر: رضا دهقان

پاس همدان- مس رفسنجان
این بازی حساسترین بازی گروه دوم محسوب می شود. فاصله پاس به عنوان تیم چهارم با مس رفسنجان به عنوان صدرنشین تنها 3 امتیاز است و این یعنی نتیجه این بازی می تواند خیلی چیزها را تغییر دهد. اگر پاس با اختلاف دو گل این بازی خانگی را پیروز شود بالاتر از مس رفسنجان قرار می گیرد و هر نتیجه ای دیگر غیر از برد سبزپوشان شانس آنها را برای صعود تا اندازه زیادی کاهش می دهد و باعث امیدوار باقی ماندن شاگردان بگوویچ می شود.
15: پاس همدان – مس رفسنجان (ورزشگاه قدس همدان)
داور: یداله جهانبازی کمک ها: سعید زارع و براتعلی مولوی 
داور چهارم: شاهو اصلانی  ناظر: محمدعلی فروغی

داماش - فولاد یزد
هر دو تیم کاندیدای سقوط هستند و باید حتما در این بازی پیروز شوند تا به وضعیت خود سر و سامان ببخشند. داماش امیدوار است این بازی خانگی را به سود خود خاتمه دهد و حداقل از مهمان خود بالاتر قرار بگیرد و در طرف مقابل یزدی ها به دنبال بردن یک سوغاتی خوب از دیار میرزا کوچک خان هستند.
15: داماش – فولاد یزد (ورزشگاه عضدی رشت)
داور: حسن اکرمی کمک ها: کیومرث رضایی و میریعقوب حجتی 
داور چهارم: سعادت وفاپیشه  ناظر: ابوطالب طاهریان

شهرداری تبریز- راهیان کرمانشاه
جدال مشهدی ها در این بازی از حساسیت زیادی برخوردار خواهد بود. حضور خداداد عزیزی و علی حنطه در راس دو تیم سبب می شود خیلی از نگاه ها به این بازی باشد که می تواند باعث سقوط یکی یا هر دو تیم باشد. هر دو تیم چاره ای ندارند جز اینکه در این بازی با دست پر میدان را ترک کنند.
15: شهرداری تبریز– راهیان کرمانشاه (ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز)
داور: پیام حیدری کمک ها: تورج عیوض محمدی و حمیدرضا رحیمی
داور چهارم: محمدباقر پورباقر  ناظر: فریدون اصفهانیان

شهرداری بندرعباس- پارسه
بندری ها در یک قدمی سقوط هستند و شاید این بازی یکی از آخرین فرصت هایشان برای بقا باشد. در طرف مقابل پارسه وضعیت تثبیت شده ای دارد و هنوز به صعود امیدوار است بنابراین دوست دارد با دست پر از بندر بازگردد. با توجه به اهمیت این سه امتیاز برای دو تیم، انتظار می رود هر دو تلاش ویژه ای برای کسب پیروزی داشته باشند.
15/15: شهرداری بندرعباس – پارسه (ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس)
داور: علی صفایی کمک ها: مهدی عالیقدر و رحیم حاجیلو
داور چهارم: علیرضا جلالی  ناظر: عبدالرسول استادزاده
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز